۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۲۰۳۴۳۶

مشارکت پانصد میلیون ریالی آیت الله مکارم شیرازی در وقف جمعی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اهتمام اقشار مختلف مردم به مشارکت در طرح خرید اوراق جمعی وقف، مبلغ پانصد میلیون ریال اوراق مربوطه را خریداری و در این امر خیر مشارکت کرد.
آيت الله مکارم شيرازي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری سا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار دکتر ایمانیه و جمعی از مسؤولان سازمان اوقاف و پزشکی استان فارس، با اشاره به موقعیت برجسته این استان در مسائل پزشکی، گفت: شیراز در بسیاری از قسمت ها به ویژه مسائل طبابت حرف اول را می زند و از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز جهت مداوا و امور پزشکی به این استان زیاد سفر می کنند و این آبرویی برای شیراز و جمهوری اسلامی است و البته نباید به این موقعیت بسنده کرد بلکه باید روز به روز به فکر پیشرفت و توسعه بیشتر بود.

 

وی در ادامه اهمیت وقف در آموزه های دینی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: یکی از اموری که از انسان باقی می ماند و بعد از فوت هم پرونده اش بسته نمی شود و دائماً برکاتش در عالم برزخ و عالم قیامت به او می رسد مسأله وقف برای موارد نیاز و ضرورت جامعه است.

 

این مرجع تقلید تصریح کرد: موقوفات باید طبق نیات واقفین و در محل خودش انجام شود تا روز به روز اعتماد عمومی به وقف و اوقاف بیشتر شود.

 

وی در ادامه افزود: در مورد وقف جمعی از سؤال کردند که آیا می شود به عنوان مثال در ساخت یک بیمارستان که هزینه اش بالاست افراد به صورت دسته جمعی مشارکت کنند و هر کس به اندازه توانش اوراق وقف را خریداری و در این امر خیر مشارکت کند؟ ما عرض کردیم: هیچ مانعی ندارد.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: این که کار بزرگی را به وسیله افراد متعدد انجام می دهند اقدام ارزنده و خوبی است و من یادم هست سابق مسجد جامعی در شیراز ویران شده بود مرحوم آیت الله دستغیب می خواستند آنجا را احیا کنند مردم حتی آجر می خریدند و شرکت می کردند در احیای آن که وقف جمعی بود.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: الان هم برای ساخت بیمارستان هایی که شدیدا مورد نیاز است ان شاءالله برادران و خواهران به مقدار توان شان کمک کنند و این بهترین راه است که خیلی ها می خواهند در وقف شرکت کنند و پول کافی ندارند به اندازه ای که یک زمین و محل را بخرند.

 

وی مشارکت در امر خیر وقف و دیگر کارهای خیر را باقیات الصالحات دانست و گفت: امیدواریم همه در وقف جمعی مشارکت کنند و برای روز قیامت خود زاد و توشه ای تهیه کنند.

 

گفتنی است، حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین با خرید پانصد میلیون ریال اوراق مشارکت وقف در این امر خیر مشارکت کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات