۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۰۳۳۲۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

مشارکت عمومی راهکار حفظ و احیای موقوفات است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که احیای موقوفات نیازمند اعتبارات بسیار زیاد است، گفت: با توجه به کمبود اعتبار مشارکت عمومی و مردمی مهم ترین راهکار احیای موقوفات است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که فعالیت های تبلیغی گسترده ای در راستای ترویج فرهنگ وقف در جامعه صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر بیش از یک چهارم از موقوفات استان دارای درآمد است و احیای مابقی موقوفات با وجود کمبود اعتبار نیازمند مشارکت های مردمی و بخش خصوصی است.

 

وی با بیان این که تلاش می شود فرهنگ وقف در راستای نیاز های روز جامعه در میان مردم ترویج شود، گفت: اگر مردم به این نتیجه برسند که وقف بر اساس نیازهای جامعه ضروری بوده و همچنین احیای موقوفات نیازمند پشتوانه مردمی است وقف در جامعه دچار یک تحول بنیادین می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که مردم در تخصص های مختلف می توانند بخشی از وقت خود را برای رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان جامعه وقف کنند، گفت: امروزه دانش آموزان، دانشجویان و پژوهشگران در رشته های مختلف نیازمند حمایت های مردمی و وقف برای پیشرفت امور کشور هستند.

 

حجت الاسلام گرایلی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر مشارکت های عمومی برای احیای موقوفات در سطح کشور بسیار کم است در حالی که  از درآمدهای احیای موقوفات همه افراد جامعه بهره مند می شوند.

 

وی با بیان این که اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در راستای ترویج فرهنگ وقف در جلسات خانگی، مدارس و دانشگاه ها و حوزه های علمیه اهمیت وقف را برای مردم تبیین می کند، گفت: در سال گذشته اداره کل اوقاف و امور خیریه از محل وقف های قرآنی بیش از 10 محفل قرآنی با حضور قاریان بین المللی و برجسته مصری در خراسان جنوبی برگزار کرده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری برنامه ویژه ماه رجب در کنار بقاع متبرکه خراسان جنوبی، گفت: در ایام اعتکاف امسال 30 بقعه متبرکه در سطح استان میزبان معتکفان خواهند بود.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که در سال جاری تعداد سه وقف جدید برای حوزه های علمیه خراسان جنوبی به ثبت رسیده است، گفت: وقف در زمینه تحصیل دانشجویان و طلاب و فعالیت های علمی از وقف های پر اهمیت و با ارزش در سطح جامعه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از مردم استان در راستای احیای موقوفات دعوت به مشارکت عمومی و گسترده کرد و گفت: مردم باید با مدیریت جهادی در راستای احیای موقوفات که خود یکی از منابع مهم درآمدی و اقتصادی نظام اسلامی است قدم بردارند./968/پ203/ب

ارسال نظرات