۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۲۰۳۲۰۹
ادعای عجیب عارف در دانشگاه اصفهان:

دانشجویان در هشت سال گذشته حق مطالبه حقوق خود را نداشتند

خبرگزاری رسا ـ عارف با اشاره به اهمیت انجمن های اسلامی دانشجویی خواستار احیای آنها شد و گفت: دانشجویان مهم ترین گروه های مرجع دهه های اخیر، در کشور بوده اند و سهم بالایی را در مناسبات کشور را به خود اختصاص داده اند.
محمدرضا عارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان در تالار شریعتی دانشکده علوم پزشکی ضمن تأکید بر پیشتازی اصفهان در عرصه های مختلف خاطر نشان کرد: نامگذاری سال 93 و شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین شد نشان دهنده اهمیت اقتصاد و فرهنگ است و باید به این دو مقوله توجه ویژه شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: همواره یکی از دغدغه های دلسوزان انقلاب و نظام مقدس اسلامی عدم مشارکت مردم در مناسبت های اجتماعی است و خوشبختانه در خرداد 92 با حضور پر شور و گسترده جوانان در عرصه انتخابات به این مسأله مهم دست پیدا کردیم و جوانان نیز ثابت کردند که باید به آنها اعتماد شود تا در زمینه های مختلف حماسه سازی کنند.

عارف در ادامه پیرامون بیانیه قرائت شده توسط دانشجویان افزود: چنانچه احکام روشن وشفافی که در قانون اساسی از آن ها بهره مند هستیم رعایت شود و از آنها تخلفی صورت نگیرد مشکلی در کشور پیش نخواهد آمد، مهمترین درسی که باید از انتخابات 92 گرفت اهمیت اهتمام و احترام به قانون و رعایت حقوق شهروندی است و همواره مشارکت و حرکت مردمی در انقلاب اسلامی منجر به دستاوردهای بزرگ شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دانشجویان را مهمترین گروه های مرجع در دهه های اخیر در کشور و قشری مؤثر در مناسبات توصیف کرد و ابراز داشت: دانشجویان در شصت سال اخیر همواره در کنار رهبری بوده اند و به عنوان قشری پیشتاز سهم بالایی در مناسبات کشور را به خود اختصاص داده اند البته در هشت سال گذشته دانشجویان تک بعدی شده بودند و تنها وظیفه خود را درس خواند می دانستند که علت آن هم فضای حاکم بر دانشگاه بود.

وی رشد علمی را نیازمند فضایی چالشی، پر نشاط و پرسشگر و بدون چماق کمیته انضباطی دانست و گفت: در خرداد 92 جوانان بار دیگر نشان دادند که توانایی این را دارند که همان دانشجوهای 6 دهه گذشته باشند، نباید این مسأله که دانشجو در دهه هشتاد امکان مطالبه حقوق خود را نداشت تکرار شود.

عارف ضمن تأکید بر اهمیت انجمن های اسلامی و تشکل های صنفی در دانشگاه ها خواستار احیای آن ها شد و تأکید کرد: این انجمن ها باید در دانشگاه ها فعال شوند و مورد حمایت قرار گیرند زیرا اختلاف نظر در میان دانشجویان و وجود سلایق مختلف و نظرات متفاوت موجب رشد و پیشرفت و تعالی دانشجویان می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تأکید بر لزوم حضور تفکر اصلاح طلبی در عرصه های مختلف تصریح کرد: باید شکست بخوریم و این شکست را به عنوان مقدمه ای برای پیروزی خود قرار دهیم و قطعا حق نداریم از عرصه انقلاب کنار بکشیم، دولت یازدهم برای این که بتواند برنامه های خود را اجرایی کند نیازمند مجلسی قوی است که تمام هم و غم این مجلس مصلحت ملی و منافع مردم باشد./1304/پ202/ج

 

ارسال نظرات