۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۰۳۱۶۹
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

رسالت طلاب در قبال فرهنگ الگو پذیری از آیات و روایات است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور رفتار روحانیون در شکل گیری فرهنگ در جامعه را مؤثر دانست و گفت: روحانیون که خود پیشتازان عرصه فرهنگ هستند مردم با چشم دیگری به آنها نگاه می کنند و رفتار آنها در شکل گیری فرهنگ جامعه نقش بسزایی دارد.
شوراي فرهنگ عمومي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام سید حسین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، صبح امروز در حاشیه همایش رسالت روحانیون در تبیین بیانات رهبری پیرامون فرهنگ که در زنجان برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگاران مقوله فرهنگ را مسأله بسیار مهمی تلقی کرد و گفت: امسال مقام معظم رهبری در روز اول سال مسأله فرهنگ را تبیین نمودند که نشان دهنده اهمیت آن است.

 

وی در ادامه افزود: به طور حتم مسأله فرهنگ از اهمیت زیادی در هر جامعه ای برخوردار است و به قول رهبر انقلاب پایه و اساس هر جامعه ای است و لذا ایشان در روز اول سال این بحث مهم را مطرح کرده و به بررسی و آسیب شناسی آن پرداختند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه روحانیون را سردمداران فرهنگ توصیف کرد و اظهار داشت: یکی از مواردی که باید به آن پرداخته شود آن است که چه کسی باید در ادامه راه به تبیین فرهنگ پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب بپردازد؟ که از هر کسی سؤال کنیم در مرحله نخست روحانیت و طلاب را به عنوان سردمداران فرهنگی نشان خواهد داد.

 

حجت الاسلام شاهمرادی در ادامه رفتار روحانیون را در شکل گیری فرهنگ جامعه مؤثر دانست و تصریح کرد: یکی از اموری که می تواند در شکل گیری فرهنگ مورد توجه باشد رفتار خود ما روحانیون است که در امر فرهنگ پیشتاز هستیم و لذا مردم با چشم دیگری به رفتارها و فعالیت های ما نگاه می کنند، پس این سبک رفتاری ما نظیر رفتار با خانواده، حضور در جماعات، رفتار با کودکان و مثال های دیگر می تواند در پیشبرد فرهنگ جامعه مفید باشد.

 

وی در ادامه با انتقاد از برخی کج فهمی ها در عرصه دین خاطرنشان کرد: نباید دین را به صورت کاریکاتوری به مردم تبیین نمائیم، یعنی برخی ها متأسفانه دین را آن طوری که هست به مردم ارائه نمی کنند و این می تواند سبب گسترش دروغ، حیله گری و غیبت و موارد دیگر در جامعه شود؛ مثلا غیبتی که در روایات آنقدر زشت و تقبیح شده است آیا ما غیبت را در این حد زشت جلوه داده ایم؟.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در پایان امام (ره) و مقام معظم رهبری را بهترین الگوی رفتاری برای روحانیون دانست و گفت: رسالت یک روحانی در قبال فرهنگ الگو پذیری از آیات و روایات است که در این راه بهترین الگو برای ما امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است که باید ما نیز تلاش کنیم در همان حد مقیّد بوده و ایشان را الگوی رفتاری خویش قرار دهیم. /949/پ202/ب

ارسال نظرات