۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۳
کد خبر: ۲۰۲۹۴۰
کارشناس مسائل دینی:

مدیریت فرهنگی وظیفه روحانیت در مساجد است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با توجه به این که نقش روحانیان در مساجد، وظیفه سنگینی است اظهارداشت: اگر یک روحانی کارخود را با نیت خالصانه در مساجد آغاز کند خدا آن را در این امر مهم یاری می کند.
مسجد

حجت الاسلام علی اکبر غفوری نسب، کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: یکی از علل های جذب جوانان به مساجد این است که ببینیم جوان به چه چیز نیاز بیشتری دارد که با برطرف کردن این نیاز جوان را به مسجد راهنمایی کنیم.

 

وی افزود: بهترین کار برای یک روحانی مسجد برای جذب جوانان این است که برنامه های فرهنگی از قبیل ورزش در مسجد ها را اجرا کرده زیرا ورزش کاری است که جوان امروز علاقه زیادی به آن دارد که با این کار ارزشمند می توانیم جوانان زیادی را درمساجد ببینیم.

 

حجت الاسلام غفوری با توجه به این که نقش روحانیان در مساجد، وظیفه سنگینی است اظهارداشت: روحانی باید بداند که یک جوان مذهبی به چه چیزعلاقه دارد و جوانی که اصلا نماز نمی خواند به چه چیزی نیاز داشته که روحانی آن رافراهم کند تا جوان وارد محل مذهبی از قبیل مسجد شود.

 

وی با اشاره به این که روحانیان باید همیشه در مساجد حاظر باشند تصریح کرد: بهترین کاربرای جذب جوانان تشکیل کانون فرهنگی از طریق وزارت ارشاد استان ها است چرا که وقتی که ما این کانون را در مسجد خودمان اجرایی کردیم تعداد زیادی ازمردم به خصوص جوانان جذب مسجد شدند.

 

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که تمام کاراجرایی باید مستقیما زیر نظر روحانی مسجد باشد ابراز داشت: ورزش هایی ازقبیل فوتسال، فوتبال چمن و تنیس روی میز، که می شود درخود مسجد راه اندازی کرد می تواند سبب جذب زیادی از انسان های خردسال تا جوانان باشد.

 

وی تصریح کرد: نیت روحانیان و مسؤولین مساجد، باید خدمت رسانی باشد که با خدمات خود بتوانند جوانی را که مسجدی نبوده را به سمت مسجد راهنمایی کنند زیرا وظیفه انسان ها این است انسان هایی که به راه های خلاف می روند را به کارهای نیک تشویق کنند.

 

حجت الاسلام غفوری با اشاره به این که کسانی که می خواهند در مساجد سرمایه گذاری کرده تا کار های فرهنگی در مسجد ها انجام شود بیان داشت: همان طور که کشورهای غربی برای هریک دقیقه آن بر روی چهارجوان برنامه ریزی کرده اند، لازم می آید کسانی که اهل سرمایه ریزی هستند پول های خود را در اختیار مساجد گذاشته تا در راه اسلام و جذب جوانان به مساجد استفاده شود.

 

وی تأکید کرد: تجربه و علاقه روحانی به مسجد دو عامل مهمی برای بهتر ارائه کردن مساجد هستند که اگر این دو خصوصیت مهم در یک روحانی نباشد نمی تواند مسجد را محل فرهنگی تبدیل کرد.

 

وی در پایان گفت: اگر یک روحانی کارخود را با نیت خالصانه در  مساجد آغاز کند خدا آن را در این امر مهم یاری می کند./970/ت302/ب

ارسال نظرات