۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۰۲۸۶۴

شروع امتحانات میان ترم طلاب حوزه های علمیه سفیران هدایت شهرستان قاین

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه سفیران هدایت شهرستان قاین با بیان این که امتحانات میان ترم طلاب با هدف مرور درس های طول سال تحصیلی از طلاب گرفته می شود، گفت: امتحانات میان ترم طلاب حوزه علمیه قاین همزمان با حوزه های علمیه سراسر استان آغاز شده است.
شروع امتحانات میان ترم طلاب حوزه های علمیه سفیران هدایت شهرستان قاین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام حسین لشکری در حاشیه مراسم امتحانی طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت قاین با بیان این که یکی از روش های به خاطر سپاری همیشگی دروس تکرار و مداوت در تمرین آن است، گفت: هر ساله در خراسان جنوبی قبل از شروع امتحانات پایان سال تحصیلی طلاب، امتحانات میان ترم با هدف مرور دروس گذشته به صورت همزمان در مدارس علمیه سطح استان برگزار می شود.

 

وی با بیان این که در تمامی شهرستان های استان طلاب مشغول به تحصیل در حوزه های علمیه سفیران هدایت مشغول گذراندن دوره های امتحانی میان ترم هستند، گفت: برگزاری این امتحانات نقش موثری در افزایش کیفیت امتحانان پایان سال طلاب داشته و موفقیت طلاب را در امتحانات پایان سال دو چندان کرده است.

 

مدیر مدرسه سفیران هدایت قاین ادامه داد: برگزاری برنامه های امتحانی میان ترم طلاب در مدارس مانع انجام سایر برنامه های فرهنگی نشده و طلاب در کنار حضور در برنامه های امتحانی در برنامه های فرهنگی و مناسبتی مدرسه و کلاس های درس اخلاق که به صورت روازنه برگزار می شود هم حضور فعالی دارند.

 

حجت الاسلام لشکری همچنین از برگزاری مراسم سخنرانی همزمان با سالگرد واقعه حمله هوایی آمریکا به شهرستان طبس خبرداد.

 

وی ادامه داد: مدرسه علمیه سفیران هدایت قاین آماده پاسخگویی به سوالات افرادی است که متقاضی ثبت و حضور در آزمون حوزه های علمیه خراسان به خصوص حوزه علمیه سفیران هستند.

 

مدیر مدرسه سفیران هدایت قاین همچنین از برگزاری اردوی سیاحتی زیارتی خانوادگی برای خانواده های طلاب و اساتید حوزه علمیه سفیران هدایت قاین خبرداد، گفت: هدف از برگزاری این اردو افزایش روحیه شور و نشاط در میان طلاب قبل از شروع امتحانات میان ترم و پایان سال  طلاب بود.

 

حجت الاسلام لشکری ادامه داد: همزمان با ایام برگزاری امتحانات پایان سال طلاب، نتایج سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری و نهج البلاغه  توسط اساتید در میان طلاب مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: طلاب علاوه برمطالعه دروس امتحانی پایان سال خود باید در فراگیری سایر علوم مرتبط با علوم حوزوی در راستای تبلیغ هرچه بهتر علوم دینی کوشا باشند.

 

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت قاین با بیان این که در امتحانات میان ترم تمامی طلاب پایه های مختلف حوزه علمیه سفیران هدایت قاین حضور فعالی دارند، گفت: نتیجه امتحانات میان ترم در امتحانات پایانی طلاب موثر خواهد بود.

 

حجت الاسلام لشکری با بیان این که هدف حوزه از برگزاری امتحانات مختلف در میان طلاب صرف مطرح بودن نمره و کسب نمره های عالی نیست بلکه هدف محک زدن آموخته های طلاب در حوزه های مختلف مرتبط با علوم دینی است./968/ت303/ب

ارسال نظرات