۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۰۲۵۳۳
حجت الاسلام و المسلمین رشاد:

تکریم عالم تکریم علم و معرفت است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای حوزه­های علمیه استان تهران با بیان این­که تکریم و تجلیل از عالم، تکریم علم و معرفت است گفت: امروز حوزه علمیه قم مملو از شخصیت­های برجسته­ای است که در دامان اساتید حوزه تهران پرورش یافته­اند.
حجت الاسلام و المسلمين علي اكبر رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رشاد، رییس شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران صبح امروز در آیین نکوداشت آیت الله عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی از پیشکسوتان حوزه علمیه تهران با بیان این­که باید قدردان احیا باشیم و در زمان حیات از بزرگان حکمت و معرفت و علم و تقوا تکریم کنیم افزود: اقدام خوبی است که از شخصیت­هایی که زحمت کشیده­اند قدرشناسی شود زیرا تکریم عالم، تکریم علم و معرفت و بزرگداشت همه ارزشهاست.

وی با اشاره به این­که آیت الله شهمیرزادی از طلاب و اساتید حوزه علمیه تهران هستند گفت: بسیاری از اساتید برجسته حکمت و معرفت شاگردان حوزه علمیه تهران هستند که امروز به عنوان اساتید حکمت و معرفت خدمت می­کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رشاد یادآور شد: آیت الله شهمیرزادی نیز از جمله طلاب حوزه علمیه تهران بودند و اکنون شاگردان وی جز اساتید و اهل حکمت و معرفت و منشا برکت هستند.

رییس شورای مدیریت حوزه­ علمیه استان تهران با بیان این­که حوزه تهران در طول تاریخ حوزه پر برکتی بوده است عنوان کرد: زمانی این حوزه در عصر قاجار به حوزه هزار حکیم معروف بود و به عنوان حوزه حکمی و معرفتی شیعه شناخته می­شد و منشا برکات فراوانی بود.

وی همچنین با اشاره به ویژه­گی­های آیت الله شهمیرزادی افزود: وی از شخصیت­های پیشکسوت انقلابی است که قبل از انقلاب و در جریان حرکت امام راحل(ره) پیشگام و پیش قدم بود و فرزند خود را تقدیم انقلاب کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رشاد در ادامه با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) درباره شان و جایگاه حضرت زهرا(س) گفت: تعابیر و کلمات بلندی که راجع به ایشان در احادیث و وحی­نامه الهی وجود دارد بی­نظیر است و آن حضرت از شرافت خاصی که مختص ایشان است برخوردار بودند.

وی خاطرنشان کرد: همه ائمه در مقام ولایت بالاتر از انبیا هستند و حضرت زهرا(س) براساس حدیث امام حسن عسکری(ع) که فرمودند «ما حجت خدا بر خلق هستیم و مادرم بر ما حجت دارد»، ایشان ولایت و حجت بر همه بشیریت هستند.

رییس شورای مدیریت حوزه­ علمیه استان تهران در پایان گفت: حضرت زهرا(س) تجسم و تجسد حجیت و عین حجیت هستند پس می­توان گفت درباره ایشان حجیت به معنایی عام است./9662/پ202/ص

ارسال نظرات