۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۰۲۳۷۲
معاونت فرهنگی اداره اوقاف زنجان:

تحول اقتصادی موقوفات و ترویج فرهنگ قرآنی شعار امسال سازمان اوقاف است

خبرگزاری رسا ـ معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان با اشاره به این که نام گذاری امسال از سوی رهبر انقلاب در تعیین شعار سازمان اوقاف نقش محوری دارد گفت: تحول اقتصادی موقوفات و ترویج فرهنگ قرآنی شعار امسال سازمان اوقاف است.
حجت الاسلام خدابنده لو

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو، معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان، در گفت و با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ولادت حضرت صدیقه طاهره (س) و روز زن اجرای برنامه های فرهنگی را دارای اولویت در برنامه ریزی ها دانست و اظهار داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی یکی از اولویت‌های فعالیت سازمان اوقاف و امور خیریه است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: اغلب برنامه‌های فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه اجرایی می‌شود که برخی از این برنامه‌ها به صورت مناسبتی بوده و برخی نیز به صورت مستمر در طول ایام سال اجرا می‌شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه به برنامه های اجرا شده از سوی اداره اوقاف زنجان در طول سال اشاره و خاطرنشان کرد: در طول سال فعالیت های مختلف فرهنگی از جمله اجرای طرح آرامش بهاری به مناسبت عید نوروز، طرح نشاط معنوی ویژه دانش‌آموزان در ایام تابستان، طرح بصیرت عاشورایی در ماه‌های محرم و صفر و طرح سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه از سوی اداره اوقاف و امور خیریه زنجان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام خدابنده لو در ادامه تأکید کرد: البته برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی از سوی اداره اوقاف زنجان محدود به عناوین اعلام شده نیست و با آمار گرفته شده، سالانه بیش از 100 برنامه از سوی این اداره اجرا می‌شود که نزدیک به 20 برنامه آن در هفته وقف برگزار می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به این که اجرای برنامه های قرآنی از سوی مردم زنجان از استقبال خوبی برخوردار است گفت: اجرای برنامه‌های قرآنی نیز از دیگر فعالیت‌های اداره اوقاف زنجان در طول سال است که می توان به برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان برتر کشوری و بین‌المللی اشاره نمود که اغلب این محافل انس با قرآن در ماه‌ رمضان برگزار شده و خوشبختانه استقبال مردم زنجان از برگزاری چنین برنامه‌هایی مطلوب است.

 

معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های اداره اوقاف زنجان در سال جاری افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان با در نظر گرفتن شعار سال، شعار محوری و راهبردی سازمان اوقاف را با عنوان «تحول اقتصادی موقوفات و ترویج فرهنگ قرآن، اهل بیت(ع) و وقف با عزم ملی و مدیریت جهادی» قرار داده و سعی در تحقق بخشی به آن دارد. /949/ت303/ب

ارسال نظرات