۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۰۱۶۶۲
امام جمعه دزفول:

دفاع از ولایت مهم‌ترین عامل ماندگاری نام ام البنین در تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول با اشاره به شخصیت بزرگ ام البنین(س) گفت: دفاع از ولایت، مهم‌ترین عامل ماندگاری نام حضرت ام البنین (س) در تاریخ است.
حجت الاسلام قاضي دزفولي ، امام جمعه دزفول

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه شهرستان دزفول، در گفت‎و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که شخصیت حضرت ام البنین(س) بیشتر با واقعه عاشورا گره خورده است، گفت: شخصیت این بانوی بزرگ از جهات تربیتی، اخلاقی، اعتقادی و ایمانی دارای برجستگی های فراوانی است که کمتر به آن پرداخته شده است.

 

وی افزود: وقتی عقیل، برادر امیرالمومنین(ع) ام البنین(س) را برای همسری ایشان انتخاب می کنند، هنگام ورود ایشان به خانه امام علی(ع) به سبب همنام بودن با حضرت فاطمه(س) از حضرت درخواست می کند، به احترام حضرت زهرا(س)و حسنین(ع) ایشان را فاطمه خطاب نکرده و با کنیه ام البنین خطاب کند.

 

امام جمعه دزفول این موضوع را نکته اخلاقی و تربیتی دانست که ناشی از جایگاه و حرمت ولایت است که ام البنین(س) جایگاه آن را به خوبی شناخت.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی صبر و استقامت ام البنین(س) در شهادت فرزندانش را الگوی عملی برای همسران و مادران شهدا دانست و یادآور شد: هنگامی که پس از واقعه کربلا کاروان ابا عبدالله الحسین وارد مدینه شد ام البنین(س) ابتدا سراغ فرزندان خود را نگرفته بلکه سراغ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را می گیرد که ناشی از عمق ایمان و وفاداری ایشان به ولایت و مسائل دینی است.

 

وی پایداری و مقاومت ام البنین(س) در برابر شهادت فرزندان و جوانان برومندش را الگوی همسران و مادران شهدا دانست و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز فرمود که اگر مادران و همسران شهدا بی صبری می کردند هر آینه در قلب‌های مردان ما عشق به شهادت و وفاداری خشکانده می شد که این مسأله نشان دهنده نقش زنان در دفاع مقدس و دفاع از ارزش‌های دینی است.

 

امام جمعه دزفول افرود: اگر زنان با ایمان و اعتقاد راسخ باشند می توانند مردان بزرگی را تربیت کرده و فرزندانی را در دامان پاک خود پرورش دهند که آنها بتوانند در آینده برای دفاع از اسلام و ارزش‎های دینی فداکاری کنند.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی نقش زن را نقش مهمی دانست و به نقشه هایی که امروز دشمن علیه عفت و نجابت و وقار زنان ما دارد اشاره کرد و گفت: یکی از رخنه هایی که رهبر معظم انقلاب نیز هشدار داده هجمه هایی است که بر ضد زنان و دختران ما برنامه ریزی می شود؛ پس باید مواظب باشیم در برابر برنامه های دشمن آسیب و لطمه فرهنگی به جامعه ما وارد نشود.

 

امام جمعه دزفول دفاع از ولایت را مهم‎ترین عامل ماندگاری نام ام البنین(س) در تاریخ دانست و افزود: ام البنین(س) چهار فرزند برومندش را به سبب دفاع از ولایت فدا کرد.

 

وی با بیان این که وقتی که خبر شهادت فرزندان ام البنین(س) به او رسید این پرسش را مطرح کرد آیا آنها از امام زمان خود دفاع کردند، ادامه داد: حضرت ام البنین(ع) وقتی خبر دفاع فرزندان خود از امام زمانشان را شنید از شهادت آنها راضی شد و خدا را شکر کرد که خداوند این سرمایه را به او داد تا بتواند با ایثار بهترین سرمایه ها به دفاع از ولایت بپرازند./9466/ت303/ب

ارسال نظرات