۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۰۱۴۶۹
امام جمعه قم:

غربی‌های جنایت‌کار بی شرمانه دم از حقوق بشر می‌زنند/ عزت ملت ایران باید حفظ شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با تأکید بر این‌که تحقیقات ما در عرصه فن آوری هسته‌ای هرگز متوقف نخواهد شد، گفت: ما مذاکره را برای شکست جبهه استکبار علیه ملت بزرگ ایران آغاز کردیم و از آن چه تاکنون به دست آوردیم کوتاه نمی آییم، این عزت ملت ما است که باید حفظ شود.
نماز جمعه قم به امامت آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) و با حضور گسترده مردم برگزار شد، با اشاره به سالروز فن آوری هسته‌ای، گفت: ‌انصافا و حقیقتا به لطف الهی و مجاهدت دانشمندان، مدیران و کارشناسان در این عرصه به طراز خوبی در سطح جهانی رسیدیم.

وی ادامه داد: تمام پیشرفت‌های کشور در عرصه فن آوری هسته‌ای با تلاش دانشمندان و بدون کمک گرفتن از بیگانگان حاصل شده است، این حرکت بزرگ سبب ایجاد اعتماد به نفس در ملت شد تا ملت بتواند در تمام عرصه به خود کفایی برسد.

امام جمعه قم با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب نسبت به مذاکرات، اظهار داشت: اعتقاد ما این است که تحقیقات ما در عرصه فن آوری هرگز متوقف نخواهد شد، ما مذاکره را برای شکست جبهه استکبار علیه ملت بزرگ ایران آغاز کردیم و از آن چه تاکنون به دست آوردیم کوتاه نمی آییم، این عزت ملت ما است که باید حفظ شود.

عده‌ای تصور نکنند تحریم به سبب مسائل هسته‌ای است

وی تأکید کرد: عده‌ای تصور نکند که علت تحریم‌ها مسائل هسته‌ای است، دشمنان قبل از مسائل هسته‌ای ما را تحریم کرده بودند، با این وجود که اکنون نیز در حال مذاکره هستیم پارلمان اروپا قطعنامه علیه ملت ما صادر کرده و اعلام می‌کند اگر مسائل حقوق بشر چنین شود چنان شود ملت ایران را تحریم می‌کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این‌که ملت ما هرگز به دنیای استکبار اعتماد نخواهد کرد، اظهار داشت: آمریکا و تمام جهان می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال ساخت سلاح‌ هسته‌ای نیست، ولی این مستکبران هر روز به دنبال بهانه‌ای برای ملت ایران هستند.

وی افزود: البته ملت ما در طول 35 سال نشان داد که از این دشمنان هیچ هراسی به دل راه نمی‌دهد، حتی یک هفته نامه آمریکایی نوشته بود «تمام رؤسای جمهور ایران و امام یک نقطه مشترک دارند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

کار به جایی رسیده که غربی‌های بی شرم دم از حقوق بشر می‌زنند

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به جنایت‌های مستکبران، بیان داشت: تعجب ما از کسانی است که جنگ جهانی اول و دوم را راه انداخته و نسل کشی کرده و می‌کنند، به کشورهای دیگر تجاوز کرده و حقوق ملت‌ها را پایمال می‌کنند، اکنون نیز سر افراد بیگناه با امکانات آن‌ها از سوی تروریست‌ها جدا می‌شود ولی بازهم بی شرمانه دم از حقوق بشر می‌زنند، این چه شکل ادبیات است؟ این‌ها کجا زندگی می‌کنند؟

تشکر امام جمعه قم از تجمع حوزویان نسبت به قطعنامه پارلمان اروپا

وی با اشاره به تجمع گسترده حوزویان علیه قطعنامه پارلمان اروپا نیز یادآور شد: بنده از قشر فرهیخته حوزوی و دانشگاه که پاسخ پارلمان اروپا را دادند تشکر می‌کنم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست‌های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، این سیاست‌ها را راهگشای مشکلات کشور دانست.

وی، گفت: دولت در بحث هدفمندی یارانه‌ها نیز اعلام کرده است که درباره مسائل بهداشت و سایر مسائل هزینه می‌کند که امیدواریم بتواند به وعده خود در این عرصه عمل کند.

امام جمعه قم به روز دندان پزشک نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مردم و مسؤولان بهداشتی کشور باید تلاش کنند تا به سیاست‌های مربوط به مسائل بهداشتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است عمل کنند تا جامعه شاهد سلامت جسمی نیز باشد.

امام جمعه قم در خطبه‌ نخست با تأکید بر حفظ تقوا از سوی مؤمنان، نمازگزاران و اقشار مختلف مردم، گفت: علم، تقوا و قناعت سه عنصر اساسی است که به فرد قدر و منزلت می‌دهد.

علما مرزبانان مرزهای الهی هستند

وی با اشاره به تأکیدات اهل‌بیت(ع) نسبت به حفظ حدود و مرزهای الهی، ‌اظهار داشت: یکی از مشکلات امروز جامعه ما شکسته شدن مرزهای الهی است که یک رنج آزار دهنده به شمار می‌آید.

آیت‌الله حسینی بوشهری، بیان داشت: متأسفانه در برخی از جوامع و خانواده‌ها مرزهای الهی شکسته شده است، حتی در قرآن آمده «به مرزهای الهی نزدیک هم نشوید»، اگر فردی به خط قرمزهای الهی نزدیک شود دچار وسوسه می‌شود.

وی افزود: اگر خدا مرزی را تعیین کرده است فرد نباید از آن عبور کند، فرد باید مراقبت و مواظب داشته باشد، امیرمؤمنان(ع) می‌فرمایند «واجبات خدا را ضایع نکنید، خداوند مرزهای را درست کرده است که پیامبران و علما مرزبانان این مرزها هستند».

امام جمعه قم در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: مسائل سیاسی، اقتصادی، عبادی، اجتماعی، خانوادگی و دیگر مسائل دارای مرز هستند./993/پ201/ج

 

ارسال نظرات