۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۲۰۱۲۳۶
آیت الله حیدری:

مدیریت جهادی سرعت بخش پیشرفت کشور است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری با بیان این که جهت پیشبرد اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی مدیریت عادی جوابگو نیست، اظهار داشت: باید مدیریتی فوق العاده با آرمان های جهادی مدنظر قرار گیرد؛ چرا که این نوع مدیریت سبب سرعت بخشیدن به پیشرفت کشور می شود.
آيت الله محسن حيدري

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار داشت: جهت پیشبرد اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی مدیریت عادی جوابگو نیست، بلکه باید مدیریتی فوق العاده با آرمان های جهادی مدنظر قرار گیرد؛ چرا که این نوع مدیریت سبب سرعت بخشیدن به پیشرفت کشور می شود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که از ویژگی های مدیریت جهادی این است که انسان کارهایش فی سبیل الله باشد، خاطرنشان کرد: منظور از فی سبیل الله بودن کار این است که هدف انسان مسائل مادی و غیر الهی نباشد.

حرکت جهادی  انسان را محدود به وقت اداری نمی کند

آیت الله حیدری عزم ملی را به معنای بهره گیری از همه تلاش خود در کارها عنوان کرد و افزود: حرکت جهادی این است که انسان محدود به وقت اداری نباشد و تعطیلی و توقف در کار نباید برای او معنا داشته باشد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که در جهاد آرمان های الهی باید در امور حاکم باشد، گفت: مدیریت جهادی در کاری که آرمان های الهی حاکم نباشد، معنایی ندارد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که مخاطب رهبری در نامگذاری سال ها ملت ایران و مسؤولان هستند، اظهار داشت: در شعال سال 93 که رهبری عزم ملی را مطرح فرمودند، مشخص است که عملی کردن شعار سال تنها مربوط به دولت نیست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری وظیفه مسؤولان عالی رتبه در تحقق شعار سال را سنگین تر دانست و افزود: کسانی باید در مسؤولیت های گوناگون به کار گماشته شوند که دارای روحیه جهادی باشند.

آیت الله حیدری به نقش اثر گذار مردم در تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: در زمینه اقتصاد هر خانواده باید برنامه ای اقتصادی همراه با صرفه جویی را مدنظر خود قرار دهد.

اعتدال در مصرف در خانواده های ایرانی باید به فرهنگ تبدیل شود

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان در ادامه خاطر نشان کرد: برنامه اقتصادی، ریاضت و سختی در زندگی نیست، بلکه باید در این برنامه از اسراف و زیاده روی در مصرف جلوگیری شود.

وی با بیان این که اعتدال در مصرف باید به فرهنگ در خانواده های ایرانی تبدیل شود، اظهار داشت: اهمیت فرهنگ سازی در زمینه تحقق شعار سال مسأله ای مهمی است که باید به آن توجه شود./9464/ت302/ج

ارسال نظرات