۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۰۱۰۶۴

دیدار سفیر عراق با مراجع تقلید در قم

خبرگزاری رسا ـ سفیر کشور عراق در ایران با حضور در شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت وگو کرد.
سفير عراق در ايران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد مجید الشیخ سفیر عراق در کشورمان صبح امروز به شهر مقدس قم سفر کرد و به دیدار مراجع تقلید و علما شتافت.

 

بر اساس این گزارش نخستین برنامه سفیر کشور عراق در جمهروی اسلامی ایران ابتدا در مدرسه امام سجاد(ع) حاضر شد و با حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، دیدار کرد.

 

سفیر عراق در این دیدار ضمن ابلاغ سلام دولتمردان این کشور به محضر مراجع تقلید، گزارشی از وضعیت این کشور ارائه کرد.

 

وی هدف از سفر خود به شهر مقدس قم را زیارت حرم کریمه اهل بیت و بهره مندی از رهنمودهای علما و مراجع تقلید عنوان کرد.

 

سفیر عراق اشتراکات دو کشور ایران و عراق را بسیار گسترده توصیف و تاکید کرد: سالیانه هزاران نفر از مردم دو کشور جهت زیارت مشاهد مشرفه به عراق و ایران سفر می کنند.

 

مجید الشیخ با اشاره به انتخابات پارلمان عراق، تصریح کرد: عراق در مسیر دمکراسی قرار گرفته و روند انتخابات نیز به خوبی در جریان است.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار اشتراکات دو کشور را بسیار فراوان توصیف و بر ضرورت هوشیاری دولتمردان و علما و گروه های مختلف این کشور در مقابله با توطئه های دشمنان تاکید کرد.

 

این مرجع تقلید گروه های تکفیری و تروریستی را تهدیدی برای اسلام، مسلمین و بشریت دانست و بر ضرورت مقابله جدی با این گروه ها تاکید کرد.

 

بر اساس این گزارش دومین برنامه سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران دیدار با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بود.

 

سفیر عراق در ادامه برنامه های خود در شهر مقدس قم با حضرت آیت الله وحید خراسانی،‌ آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی و همچنین شماری از علمای عراقی مقیم قم دیدار و گفت وگو خواهد کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات