۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۲۰۰۳۷۴
مدیر موسسه بین المللی مطالعات اسلامی:

تصمیمات دولتمردان آمریکایی بر پایه توهم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر موسسه بین المللی مطالعات اسلامی از سیاست دولتمردان آمریکا در قبال جمهوری اسلامی و ملت ایران انتقاد کرد و گفت: آمریکایی ها توهمات خود را تکرار می کنند در حالی که ایران صادقانه اعلام کرده که با مجامع جهانی همکاری و همراهی کرده است.
حجت الاسلام شمالي مدير موسسه بين المللي مطالعات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدعلی شمالی از اساتید حوزه و دانشگاه شنبه شب در دیدار کمیته صلح و عدالت جهانی اسقف های کاتولیک مسیحی آمریکا در محل دفتر امور بین الملل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر این که شیعه به معنویت، عقلانیت و عدالت اعتقاد دارد، گفت: اینها از ویژگی های بارز شیعیان است و هر مسلمانی که این شاخصه ها را دارد به تشیع نزدیک است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: در دیگر مذاهب اسلامی هر فردی به خود اجازه فتوا می دهد، اما این مساله در شیعیان مختص علمایی است که بیش از 25 سال تحصیل کرده اند.

وی بیان داشت: افزون بر این مساله، علمایی که در مذهب شیعه اقدام به فتوا دادن می کنند، افرادی متقی، عالم و وارسته هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود از سیاست دولتمردان آمریکا در قبال جمهوری اسلامی و ملت ایران انتقاد کرد و گفت: آمریکایی ها توهمات خود را تکرار می کنند در حالی که ایران صادقانه اعلام کرده که با کشورهای غربی و مجامع جهانی همکاری و همراهی کرده است.

حجت الاسلام شمالی با تاکید بر این که سلاح های هسته ای و کشتار جمعی از نظر ما و به دلیل اخلاقی و دینی محکوم هستند، گفت: آیا تحریم هایی که تنها و تنها مردم را نشانه گرفته است، محکوم نیست و اگر هست چرا دولتمردان آمریکایی این کار را انجام می دهند؟

وی تاکید کرد: رفتار دولتمردان آمریکایی توهم برانگیز است و آنها بر اساس وهمیات خود ملت ایران را تحریم کرده اند. /924/پ202/ج
 

ارسال نظرات