۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۱۹۹۷۸۲

کاراکاس صحنه تظاهرات ضد دولتی

خبرگزاری رسا ـ تعداد زیادی از نیروهای امنیتی با هدف جلوگیری از حرکت تظاهر‌کنندگان به طرف وزارت غذا، در محل مستقر شده‌اند.
ونزوئلا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: هزاران نفر از دانشجویان و مخالفان دولت ونزوئلا به جمع تظاهرات ضددولتی در کاراکاس، پایتخت، پیوسته‌اند.


گزارش شده است که تعداد زیادی از نیروهای امنیتی با هدف جلوگیری از حرکت تظاهر‌کنندگان به طرف وزارت غذا، در محل مستقر شده‌اند.


همین گزارش‌ها حاکی است که حداقل در 5 شهر دیگر هم تظاهرات مشابهی برگزارش شده است.


پلیس در شرق پایتخت مجبور به استفاده از گاز اشک آور شده است.


مقامات دولتی می‌گویند که هدف از استقرار نیروهای امنیتی، کنترل تظاهراتی است که به گفته آنها مجوز برگزاری آن صادر نشده است.


رهبران مخالفان دولت می گویند که قبل از انجام هرگونه مذاکره ای با دولت، افرادی که بازداشت شده‌اند، باید آزاد شوند. مخالفان همچنین از استقرار نیروهای امنیتی انتقاد کرده‌اند.


به گفته رهبر مخالفان، استفاده از این همه نیروی نظامی نشانگر واهمه دولت نیکولاس مادورا، رئیس جمهور، از تظاهرکنندگان و همچنین مشکلات اساسی است که کشور با آن روبرو است.


اواخر هفته گذشته، ونزوئلا به سفیر پاناما و کارکنان سه سفارتخانه دیگر دستور داد که ظرف 48 ساعت خاک این کشور را ترک کنند.


این اخراج پس از آن صورت گرفت که پاناما درخواست نشست اتحادیه سازمان کشورهای آمریکای میانه را برای حل و فصل تظاهرات خیابانی در ونزوئلا مطرح کرد و روابط دیپلماتیک ونزوئلا و پاناما تیره شد.


تظاهرات در ونزوئلا از اوایل ماه فوریه در دو ایالت تاچیرا و مریدا در غرب ونزوئلا آغاز شد.


تظاهرات در شهر کاراکاس از روز 12 فوریه آغاز شد و پس از برگزاری یک راهپیمایی گسترده به خشونت کشیده شد که در جریان آن سه نفر به ضرب گلوله افراد مسلح ناشناس کشته شدند.

 

از آن روز تظاهرات هر روزه ادامه یافته است./1421/1409/ح

ارسال نظرات