۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۹۹۵۶۶
در پی کاهش نزولات آسمانی؛

مردم دامغان نماز باران خواندند

خبرگزاری رسا ـ در پی کاهش نزولات آسمانی مردم دامغان ظهر امروز نماز باران را به امامت امام جمعه این شهرستان در جوار گلزار شهدای فردوس رضای دامغان اقامه کردند.
اقامه نماز باران در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، جمع کثیری از روحانیان، مسؤولان و اقشار مختلف مردم مؤمن این شهرستان پیش از ظهر امروز به دعوت امام جمعه و ستاد اقامه نماز شهرستان دامغان با حرکت از محل امام‌زادگان جعفر و محمد(ع) این شهرستان به سمت گلزار شهدا دو رکعت نماز باران اقامه نموده و نزول این نعمت حیاتی را از خداوند متعال خواستار شدند.

 

حجت الاسلام سید محمود ترابی، امام جمعه دامغان در خطبه‌های این نماز با اشاره به اینکه رسول گرامی اسلام(ص)، ائمه اطهار(ع) و علمای بزرگ همگی در طول حیات خود این فریضه مقدس را اقامه کرده‌اند، اظهار داشت: نماز باران یکی از سنت‌های مؤکد الهی است.

 

وی خاطر‌نشان کرد: نماز کلیدی است که قفل همه مشکلات مسلمانان به‌وسیله آن باز می‌شود، این عبادت متعالی حلال همه مسائل است و از این رو مؤمنان باید در تمامی چالش‌ها و نیاز‌های خود توسل به خداوند را از راه نماز انجام دهند که نزدیک‌ترین مسیر به اجابت دعا است.

 

نماینده ولی فقیه در دامغان با اشاره به روایتی از زندگی رسول اکرم(ص) نماز را برترین راه درخواست نزول نعمات الهی و قرب به پیشگاه پروردگار متعال دانست و اضافه کرد: نبی مکرم اسلام مردمی را که از ایشان درخواست دعا برای نزول باران نمودند را به بیابانی بیرون شهر برد و پس از اقامه نماز برای نزول باران دعا کرد تا بر اهمیت نماز در دین مبین اسلام تأکید کند.

 

حجت الاسلام ترابی توبه و استغفار را از شروط لازم اجابت دعا برشمرد و افزود: باید توبه نمود و به حق الناس اهمیت داد و از پایمال کردن حقوق مردم و گناهانی که سبب کم شدن نزولات آسمانی می‌شود پرهیز کرد تا خداوند متعال بلای خشکسالی را از مسلمانان دور کند، همانا در تمامی تعالیم اسلامی شرط دوری از بسیاری کاستی‌ها و بلایا استغفار و توبه از گناهان و سپس دعا به درگاه حضرت حق است.

 

امام جمعه دامغان خروج انسان‌ها از مسیر حق و راستی و بی‌توجهی به احکام دین، عدم پرداخت خمس و زکات و قضاوت‌های ناعادلانه قاضیان و دستگاه قضایی را از جمله نکاتی برشمرد که خداوند آنها را دلیلی بر کاهش ثمرات و نعمت‌ها و کم شدن نزولات آسمانی عنوان می‌کند./977/پ203/ب

ارسال نظرات