۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۹۹۳۶۲
در بیانیه پایانی اجلاسیه خبرگان رهبری مطرح شد؛

پاسداری از حریم ولایت فقیه وظیفه‌ای ملی و اسلامی است/ لزوم قاطعیت دستگاه دیپلماسی در قبال گستاخی های آمریکا

خبرگزاری رسا ـ پانزدهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه پایانی به کار خود پایان داد. در این بیانیه پاسداری از حریم ولایت فقیه یک وظیفه ملی و اسلامی عنوان شده و همچنین بر لزوم قاطعیت مسؤولان دیپلماسی در قبال گستاخی های مقامات آمریکا تاکید شده است.
افتتاحيه پانزدهمين اجلاسيه خبرگان رهبري  پانزدهمين اجلاسيه خبرگان رهبري


به گزارش خبرگزاری رسا، پانزدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری با قرائت بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

متن بیانیه پایانی اجلاسیه خبرگان رهبری به این شرح است:

 

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

«وعد اللّه الذین آمنوا منکم و عملوا الصّالحات لیستخلفنّهم فى الارض»

 

مجلس خبرگان رهبرى با توجه به جایگاه رفیع شرعى و قانونى خود و به عنوان امین و چشم تیزبین نظام اسلامى و مردم، بعد از بحث و بررسى مسایل مهم کشور، در پایان پانزدهمین اجلاسیه‏ ى رسمى خود، لازم مى‏ داند نکاتى را به استحضار ملت شریف و مسئولان محترم برساند:

 

1 ـ حضور پر شکوه و با صلابت مردم فداکار ایران اسلامى در راهپیمایى 22 بهمن در جشن آغاز سى و ششمین سال حیات طیبه‏ ى نظام مقدس جمهورى اسلامى، نشانه‏ ى عظمت، هوشیارى و آگاهى این ملت بزرگ است. ضمن تشکر و تقدیر صمیمانه؛ مى‏ دانیم که شکر این نعمت بزرگ جز با خدمتگزارى مدبّرانه و صادقانه و احترام به حقوق اساسى و حرکت در صراط مستقیم و پرهیز از اختلاف، التهاب، تشنج و تأکید بر شعارهاى اسلام ناب محمدى صلى ‏الله‏ علیه ‏و‏آله امکان‏ پذیر نمى ‏باشد. صداى پر طنین ملت در لبیک به نداى رهبر معظم انقلاب در دعوت از مردم، جهت حضور در راهپیمایى 22 بهمن، بیعتى دوباره با نظام اسلامى و آرمان‏ هان امام قدس‏ سره و شهداى والامقام میهن عزیزمان بود.

 

2 ـ پاى‏بندى به احکام نورانى اسلام در همه ‏ى ابعاد، اعم از احکام عبادى، حکومتى و قضایى، یکى از ارکان موفقیت در عرصه ‏هاى گوناگون بوده، هست و خواهد بود و بر همه ‏ى خدمتگزاران نظام اسلامى در همه ‏ى سطوح، فرض است که با پاسدارى از فرهنگ اصیل اسلامى، بستر خدمتگزارى صادقانه را بیش از پیش، مهیا نموده و تلاش ‏هاى گسترده ‏ى رسانه ‏اى و خبرى استکبار جهانى که به دنبال ایجاد تردید در باورهاى دینى و ملى مردم ایران مى ‏باشد را خنثى نمایند.

 

از تمام رسانه‏ ها و دستگاه ‏هاى فرهنگى؛ به ویژه وزارت ارشاد و رسانه ‏ى ملى مى ‏خواهیم تا با هوشیارى و وفادارى نسبت به اصول انقلاب، با تهاجم فرهنگى دشمن، مقابله کرده و با تکیه بر هنر فاخر اسلامى و ملى، فرهنگ غنى اسلام و تربیت دینى و تمدن اسلامى را تجلى بخشند.

 

3 ـ فشارهاى اقتصادى، سیاسى و فرهنگى از سوى نظام سلطه بر ملت صبور ایران اسلامى، به فضل الهى تاکنون حاصلى جز تقویت اراده‏ى ملت شریف نداشته است و مردم عزیز همواره و تحت هر شرایطى پشتیبان نظام اسلامى خواهند ماند.

 

4 ـ ولایت فقیه، ستون خیمه ‏ى انقلاب و نظام و محور وحدت امنیت و اقتدار ملّى ماست و صیانت و پاسدارى از حریم آن، وظیفه ‏اى اسلامى و ملّى است.

 

نظام جمهورى اسلامى با مدیریت مدبّرانه و زعامت حکیمانه‏ ى حضرت آیت الله خامنه ‏اى (مدظله ‏العالى) توانسته است معادلات قدرت‏هاى سلطه ‏گر را بر هم زده و الهام ‏بخش حرکت عظیم بیدارى اسلامى در کشورهاى اسلامى و نهضت عدالت‏خواهانه در سرتاسر جهان گردد. مجلس خبرگان رهبرى، ضمن فصل الخطاب قرار دادن رهنمودهاى معظم‏ له، پیروى از ولایت مطلقه ‏ى فقیه را رمز وحدت و استحکام پیوند امام و امت مى‏داند.

 

5 ـ مجلس خبرگان رهبرى، تلاش کارآمد و خستگى ‏ناپذیر فرهیختگان، دانشمندان، نخبگان جوان و متخصصین مختلف در راستاى پیشرفت و تعالى کشور در عرصه ‏هاى مختلف را ارج نهاده و لزوم حمایت هر چه بیشتر از این سرمایه ‏هاى اصلى میهن اسلامى براى رسیدن به خودکفایى و خوداتکایى کشور را مورد تأکید قرار داده و بار دیگر توجه همه ‏ى مسئولان را به ضرورت وحدت و همبستگى و انسجام ملى، معطوف مى ‏دارد و از همگان مى ‏خواهد تا نقش خود را در حفظ فضاى آکنده از امید و نشاط و همدلى با عمل به قانون، رعایت اخلاق و مصالح کشور و انقلاب و اصول و آرمان‏ هاى امام قدس ‏سره به خوبى ایفا نمایند.

 

6 ـ از رئیس جمهور و دولت محترم مى‏ خواهیم که با تدبیر و پشتیبانى مردم شریف و صبور ایران، حراست و صیانت از دستاوردهاى انقلاب را در اولویت کار خود قرار داده و در رفع گرانى و سایر مشکلات مردم، نهایت کوشش را مبذول دارند.

 

7 ـ مجلس خبرگان رهبرى، ضمن تشکر از تلاش ‏هاى دلسوزانه‏ ى تیم مذاکره کننده‏ ى هسته ‏اى که باعث اعتمادافزایى جمهورى اسلامى درباره ‏ى صلح ‏آمیز بودن برنامه ‏ى هسته ‏اى خود شده است؛ از مسئولان دیپلماسى کشور مى ‏خواهد به اظهارات نابخردانه و تهدیدآمیز برخى مقامات آمریکایى پاسخ درخور دهند.

 

8 ـ حماسه‏ ى اقتصادى، با اتخاذ رویکرد اقتصاد مقاومتى باید به راهبرد جهادى در عرصه ‏ى تولید ملى، تبدیل گشته و در عمل تجلّى یابد و فرهنگ قناعت و پرهیز از اسراف در جامعه نیز باید نهادینه شود. از قواى سه گانه؛ به ویژه رئیس جمهور مى ‏خواهیم تا با اجراى برنامه ‏ى اقتصاد مقاومتى مردم را به آینده‏ ى کشور و انقلاب، امیدوار و دشمنان را نا امید کنند. هم چنین از قوه ‏ى قضاییه مى ‏خواهیم تا مسیر رسیدن به عدالت اجتماعى و خشکاندن ریشه ‏هاى فساد و تبعیض را هموار سازند.

 

9 ـ از همه ‏ى کشورهاى منطقه مى ‏خواهیم تا نسبت به تفرقه‏ انگیزى قدرت ‏هاى استکبارى که با هدف بر هم زدن امنیت خاورمیانه انجام مى‏ شود هوشیار باشند و در مقابله با فتنه ‏ى تروریسم تکفیرى و سلفى و مبارزه با نسل کشى مسلمانان در میانمار و آفریقاى مرکزى که توسط صهیونیسم بین الملل و با حمایت آمریکا براى تفرقه افکنى در کشورهاى اسلامى؛ به ویژه سوریه، لبنان، مصر، بحرین، افغانستان، پاکستان و عراق طراحى شده است، مقابله کرده و با حمایت و پشتیبانى از عنصر مقاومت در جهت محو غدّه‏ى سرطانى رژیم صهیونیستى و آزادى قدس شریف، گام بردارند.

 

10 ـ اقتدار ملى در بسترى از وحدت و هم‏ افزایى میان اقوام، طوایف و مذاهب به ویژه شیعه و سنى در جغرافیاى ایران اسلامى شکل مى ‏گیرد. ضمن احترام به همه ‏ى اقلیت ‏ها و تشکر از اقدامات انجام گرفته، لازم است تلاش مجدّانه ‏اى به عمل آید تا انسجام ملّى بامحوریت ولایت فقیه، بیش از پیش تقویت شود.

 

11 ـ با توجه به توطئه‏ هاى نظام سلطه و استکبار جهانى که تهاجم شدید فرهنگى و جنگ نرم علیه کشور را رقم زده است، از مسئولان فرهنگى کشور مى‏ خواهیم تا بیش از پیش به دغدغه ‏هاى فرهنگى توده‏ى مردم مسلمان کشور و نگرانى مقام معظم رهبرى؛ توجه نموده و باحمایت از خانواده و سیاست ازدیاد نسل؛ نهادینه ‏سازى سبک زندگى اسلامى ـ ایرانى را به جدّ در دستور کار خود قرار دهند.

 

12 ـ در آستانه ‏ى فرا رسیدن سال جدید، از مردم شریف ایران اسلامى انتظار داریم ضمن توجه به آداب و سنن دینى عید نوروز؛ یار زیردستان، محرومان و مسکینان بوده و شادى خود را با آنان تقسیم نموده و رضاى خدا را در دنیا و آخرت بدست آورند و با رعایت حرمت ایام عزادارى حضرت زهراى اطهر علیها السلام سنّت ‏هاى حسنه ‏ى دینى را احیاء و سالى پر از خیر و برکت را به هموطنان، دوستان، اقوام و خانواده‏ى خود هدیه کنند.

 

در پایان، یاد و خاطره‏ ى امام راحل؛ بنیان گذار جمهورى اسلامى قدس ‏سره و شهداى گران‏قدر نهضت و جنگ تحمیلى و همه ‏ى گذشتگان از علماء و فرهیختگان و خادمان ملت را گرامى داشته و ضمن احترام به پیشگاه خانواده‏ هاى شهداء و ایثارگران و آزادگان، توفیق و طول عمر با عزت را براى حضرت آیت الله خامنه ‏اى (مدظله ‏العالى)؛ رهبر فرزانه‏ ى انقلاب اسلامى و تمامى خدمتگزاران نظام اسلامى، مسألت داریم. امید است در سایه‏ ى عنایات حضرت بقیة الله الاعظم، حجة بن الحسن المهدى(عج) شاهد تحقق آرمان‏هاى بلند نظام اسلامى و ملت شریفمان در راه پیاده شدن احکام نورانى اسلام و زمینه ‏سازى براى حکومت عدل جهانى باشیم.

 

مجلس خبرگان رهبرى
14/12/1392

/924/د102/ج
 

ارسال نظرات