۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۱۹۹۱۴۷

عاملان عربستان، در صدد تخریب چهره اسلام

خبرگزاری رسا ـ گروه های تروریستی وابسته به عربستان و غرب، در صدد هستند چهره خشنی از اسلام در جهان به نمایش بگذارند.
تروريست هاي بوکروحرام

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از صدای آمریکا، مقامات شمال نیجریه می گویند شورشیان متهم هستند که در حملات جداگانه ای دست کم 74 نفر را اواخر روز شنبه کشته اند.


شاهدان و نیروهای امنیتی دولتی می گویند شبه نظامیان 39 نفر را در روستای مینوک در شمال شرق نیجریه کشتند و شبانه تمامی خانه های روستا را ویران کردند.


پیشتر در روز شنبه انفجار دو بمب در منطقه ای که شورشیان وابسته به القاعده در آن فعالیت دارند، موجب مرگ دستکم 35 نفر شد.


به گفته مقامات نیجریه، اولین بمب روز شنبه در یک بازار شلوغ در شهر مایدوگوری منفجر شد. بمب دوم زمانی منفجر شد که مردم به کمک به مجروحان انفجار اول شتافتند.


هنوز گروهی مسئولیت انفجار را برعهده نگرفته است، ولی مقامات نیجریه دست گروه بوکوحرام را پشت پرده این انفجارها می بینند.


از سال 2009، تروریست های وابسته به القاعده مسئول مرگ هزاران نفر در بمب گذاری مساجد، کلیساها، روستاها، بازارها و ساختمان های دولتی نیجریه شناخته شده است.


تلاش های ارتش نیجریه برای ریشه کن کردن بوکوحرام تاکنون نتوانسته است جلوی خشونت ها را بگیرد.


بوکو حرام می گوید برای ایجاد کشوری با قوانین صرفاً اسلامی! در بخش شمالی نیجریه تلاش می کند. نیجریه، پرجمعیت ترین کشور قاره آفریقاست و بخش های شمالی آن سرشار از ذخایر نفتی است.


کشورهای غربی و برخی از کشورهای عربی که همواره در صدد تخریب چهره اسلام هستند با ارسال سلاح و کمک های مالی به تروریست ها، آنان را تقویت می کنند تا با به کار گیری روش های غیر انسانی علیه اسلام به فعالیت بپردازند.


گروه تروریستی الشباب تفکر خود را از وهابیت سعودی گرفته است و اولین بار در موگادیشو پایتخت سومالی اعلام موجودیت کرد که بسیار به القاعده نزدیک است. همچنین شورشیان بوکوحرام به تفکر سلفی نزدیک هستند و اولین بار در نیجریه اعلام موجودیت کردند. این دو گروه تا کنون عامل اعمال خرابکارانه بسیاری در آفریقا بوده اند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات