۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۹۸۷۸۷
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

برخی جریان های داخلی دنبال احیای سکولاریسم هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی صادقی با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد شهدا برای زنده ماندن فرهنگ مقاومت در جامعه گفت: عقبه انقلاب اسلامی ایران خدا، شهدا و اسلام است که دشمنان هرگز نمی توانند با این عقبه عظیم که مانند سدی در برابر آن ها است مقابله کنند.
حجت لاسلام حاجي صادقي-جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری به مناسبت یادواره سرداران شهید حسین خرازی و میثمی در جمع خبرنگاران در سپاه صاحب الزمان استان اصفهان حضور یافت و گفت: یادواره شهدا نه تنها تکریم مقام شهدا بلکه نیاز زمان است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا نیاز زمان ما و انقلاب اسلامی است و ما امروزه برای حفظ انقلاب اسلامی و زنده نگه داشتن روحیه ایثار، جهاد و مقاومت باید یاد شهدا را زنده نگه داریم و فرهنگ شهادت را ترویج دهیم، امروزه دشمن با آگاهی از اهمیت یاد و خاطره شهدا و فرهنگ شهدا در زنده ماندن روحیه استکبار ستیزی و مقاومت و جهاد سعی در از بین بردن یاد و خاطره شهدا در اذهان مردم دارد.
 
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: استراتژی دشمن برای ضربه زدن به کشور جنگ نرم است که دشمن قصد دارد روحیه ایثار و شهادت و جهاد با استکبار را از طریق فراموشی واز بین بردن فرهنگ بزرگداشت و تکریم شهدا از مردم کشور بگیرد و از این طریق بتواند در جنگ نرم به پیروزی برسد.
 
حجت الاسلام حاجی صادقی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری رسا پیرامون بحث رییس جمهور در بی تفاوت دانستن هنرمند ارزشی و غیر ارزشی و تلاش برخی عناصر داخلی برای گسترش فرهنگ لیبرالیسم و سکولاریسم در کشور تصریح کرد: یکی از نشانه های عظمت رهبر انقلاب این است که با وجود تعدد سخنرانی های ایشان در طول سالهای مختلف تا کنون هیچ اشتباهی از ایشان در سخنرانی هایشان سر نزده و هرگز در کاربرد الفاظ اشتباه نکرده اند.
 
وی در ادامه افزود: رییس جمهور در سخنرانی خود در جمع هنرمندان دچار اشتباه در کاربرد الفاظ شدند و به قول معروف گاف دادند و در واقع قصد اتخاذ مواضع لیبرالی و سکولاریزه نداشتند اما باید قبول کرد که حقیقتا جریان هایی در داخل کشور قصد دارند به علت این که دستاوردهای جمهوری اسلامی از طریق اعتقاد و باور مرد به اسلام است بین فرهنگ مردم و نقش آفرینی های آنان و اسلام فاصله ایجاد کنند.
 
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به تلاش دشمن برای سکولاریزه کردن مردم ابراز داشت: حمله ولایت فقیه در عید غدیر، زیر سؤال بردن مجدد حکم شرعی قصاص پس از سال ها و این که عده ای می گویند اسلامی دینی است که به همگان تنها محبت می کند حتی در صورتی که از جانب دیگران آسیب و ضربه ای ببیند از جمله تلاش های دشمن برای تبین فرهنگ سکولاریسم در کشور است.
 
حجت الاسلام حاجی صادقی ضمن تأکید بر این که اسلام اجازه تعرض و تجاوز به هیچ کسی نمی دهد خاطر نشان کرد: حزب منحله مشارکت به طور مشخص حزبی سکولار بود که عده ای به دنبال احیای آن و احیای تفکر سکولاریسم در جامعه هستند، برخی قصد دارند با مطرح کردن تضادهای دروغینی مانند قرار دادن تعقل در برابر تعبد، علم در برابر ایمان، توسعه در برابر استقلال فرهنگ های متجاوز و سکولار را در کشور رواج دهند.
 
وی خاطر نشان کرد: اسلامی تعقل و تعبد، علم و ایمان، توسعه و استقلال را در کنار یکدیگر مطرح می کند و در واقع در دین اسلام خدا و مردم در برابر یکدیگر نیستند و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری یگانه راه دستیابی به توسعه استقلال و یگانه راه دستیابی به استقلال توسعه است؛ راه مبارزه با چنین جریان هایی بصیرت افزایی، مطالعه بر روی مبانی اسلام و پا فشاری بر آن است.
 
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران پیرامون پشتیبانی سپاه از دولت گفت: لازمه یک نظام مردم سالار این است که تحمل رفت و آمد دولت ها را داشته باشد، سیاستگذار نظام ولایت است و سکان دار نظام اسلامی رهبر معظم انقلاب است و مجموعه سپاه با اصرار بر اصول نظام و رهبری و مطالبه هماهنگی گفتمان دولت و رهبری از دولت حمایت می کنیم.
 
حجت الاسلام حاجی صادقی افزود: اگر دولت باور کند سیاستگذاری کار دولت نیست بلکه دیپلماسی وظیفه دولت است و مادامی که خود را موظف به تبعیت و همخوانی با رهبری و حامی رهبر انقلاب باشد و با توجه به این که دولت شعار حمایت و تبعیت از ولایت را دارد از دولت حمایت می کنیم گرچه از وجود جریان هایی که به دنبال سوء استفاده از شرایط به وجود آمده کنونی و فضای باز سیاسی هستند غافل نیستیم.
 
وی ابراز داشت: برخی جریان ها دنبال احیای تفکرهای سکولاریستی در دولت هستند غافل از این که عقبه انقلاب اسلامی خدا، شهدا و اسلام است و کسی نمی تواند با این عقبه مقابله کند و در برابر سد مستحکم عقبه و پیشینه انقلاب اسلامی ایستادگی و مقاومت کند، حمایت حکیمانه و نقد منصفانه وظیفه امروزی ماست و این به این معناست که در برابر بعضی مسائل حساس باشیم، و علیرغم اعتماد به دولت نسبت به برخی اصحاب فتنه که در دولت حضور دارند بدبین هستیم.
 
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به عدم تغییر فطرت پاک انسانی اظهار داشت: فطرت نسل انقلاب هرگز تغییر نمی کند و نسل سوم و چهارم در این نظام رشد کرده اند و بسیار پاک تر از نسل های مانند خود در نظام های دیگر هستند، جوانان ما با مشاهده رشادت ها و عظمت شهدایی مانند شهید میثمی و شهید خرازی از آنها الگو برداری می کنند زیرا فطرت پاک جوانان همواره به دنبال الگویابی می باشد.
 
حجت الاسلام حاجی صادقی خاطرنشان کرد: شهدا همواره در طول تاریخ زنده هستند مانند امام حسین(ع) که هرگز کهنه نمی شوند و در ایشان تمام از مصداق های ایده آل جوانان وجود دارد و حقیقتا بنابر آیات و روایات هرکس برای خدا از همه چیز خود بگذرد خداوند همه چیز به او می دهد و نمی گذارد که او بمیرد و به همین خاطر است که خدا اراده کرده است که شهدا فقط زنده نباشند بلکه زنده کننده باشند.
 
وی پیرامون سؤالی راجع به ورود سپاه به عرصه انتخابات آینده مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی چنین سؤالاتی را زود هنگام دانست و افزود: در چنین برنامه های لزوم به ورود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیست زیرا انقلاب مالک دارد و طراحی خدا به عنوان مالک انقلاب متفاوت از طراحی های ماست و بنابر فرموده امام خمینی انقلاب مسیر خود را پیش می رود و ما باید تلاش کنیم از موج های انقلاب جا نمانیم.
 
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به تصریح دشمنان خارجی بر وجود رهبر انقلاب به عنوان سدی بزرگ در برابر دشمنی ها و توطئه های آنان تصریح کرد: آیت الله مشکینی که یک فقیه خبره شناس و عالمی جامع و بزرگ بودند در شب وفات خود آیت الله العظمی خامنه ای را شخصیتی منحصر به فرد برای رهبری ذکر کرد و این مسأله بیانگر وجود رهبر انقلاب به عنوان نعمتی برای انقلاب است.
 
حجت الاسلام صادقی در ادامه ابراز داشت: سپاه در چنین برنامه هایی دخالت نمی کند بلکه تنها به تبیین شاخصه های لازم برای شناخت اشخاص اصلح و کار آمد جهت تصدی نمایندگی مردم می پردازد و هرگز مصداقی برای انتخابات معرفی نمی کند اما در کل نگران انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نیستیم، سپاه محافظ انقلاب است و با الگو برداری از امام حسین هرکجا خطری شامل اسلام شود خود را سپر قرار می دهد.
 
وی پیرامون مسأله سوریه ضمن تأکید بر عدم دخالت سپاه پاسداران در سوریه گفت: شکست دشمنان سوریه شکست دشمنان بیداری اسلامی است و پیروزی سوریه پیروزی جبهه اسلام است و تنها کاری که مجموعه سپاه برای سوریه انجام داده است آموزش اعتماد دولت سوریه به مردم است و در واقع لازم نیست در هیچ کشوری دخالت کنیم زیرا انقلاب و نظام اسلامی در جهان به اندازه ای طرفدار دارد که دشمنان نگران تشکیل حزب الله در لندن هستند.
 
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده اند که اگر دشمنان در برابر اسلام بایستند در برابر همه انها ایستادگی می کنیم و قدرت حقیقی ایران در جهان زمانی مشخص شدن که دشمنان با علم نسبت به تأثیر گذاری ایران درمناسبات جهانی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ورود ایران به نشست ژنو پیرامون مسائل سوریه نمودند زیرا انثلاب اسلامی جرأت مقابله با استکبار را به همه دنیا داده است.
 
حجت الاسلام حاجی صادقی پیرامون اقتصاد مقاومتی ضمن تأکید بر وظیفه سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: برای سپاه بحث منافع مالی و اقتصادی مهم نیست بلکه بنابر وظیفه سپاه مبنی بر پاسداری از انقلاب اسلامی در هر عرصه ای که بتوان از انقلاب حمایت کرد وارد می شویم و سپاه در بحث اقتصاد به دنبال نهادینه کردن مقاومت در اقتصاد است.
 
وی با اشاره به مطرح بودن گفتمان مقاومت در سیاست، فرهنگ و اقتصاد خاطر نشان کرد: مقاومت یعنی این که بر توانایی های خود تکیه داشته باشیم و به سمت دشمنان دست دراز نکنیم همانطور که قرآن کریم وابستگی به دشمنان را آتش ذکر کرده است و حقیقتا وابستگی به دشمنان آتش است و سپاه برای دولت راهکارها و پیشنهادهایی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی ارائه داده است.
 
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه قرارگاه خاتم الانبیاء، سپاه را پاسدار انقلاب اسلامی در برابر تهاجم اقتصادی دشمن ذکر کرد و ابراز داشت: برای برنامه های اقتصادی اسلام نیخه های بسیاری ارائه داده است و ما نسبت به جوانان خود ایمان و اطمینان بسیار داریم، علیرغم وجود شور و نشاط جوانی در بین جوانان فطرت پاک انسانی در بین آنها زنده است.
 
حجت الاسلام حاجی صادقی اظهار داشت: جوانان کشور ما غیرت دینی بسیار بالایی دارند و نسبت به اسلام و کشور بسیار حساس هستند و دشمن با توجه به این مسأله قصد دارند با گسترش اعتیاد و مشکلات فرهنگی دینی در بین جوانان آنان را از سنگر نشینی انقلاب اسلامی باز دارند و باورها و اعتقادات آنها را مورد هجوم قرار دهند و یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با این هجمه دشمنان کنگره های بزرگداشت شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهدات از طریق این کنگره ها در بین جوانان است.
 
وی در پایان شهر اصفهان را پیشگام در عرصه های مختلف در کشور خواند و تصریح کرد: اصفهان در مبارزه با رژیم طاغوت و حکومت نظامی شاهنشاهی پیش گام در کشور بوده و در دوران جنگ تحمیلی خط شکن جبهه ها بوده و همواره مردم اصفهان دارای بصیرت و معرفت بوده اند و همچنین در کادر سازی فرماندهان برای انقلاب اسلامی نیز پیشگام بوده و به دلیل این پیشینه مهم وظیفه مردم اصفهان بسیار سنگین است./939/پ201/س
 
ارسال نظرات