۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۱۹۷۸۵۷

تشریح فعالیت های مدرسه علمیه ولی عصر اهواز

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج) اهواز به ارائه گزارشی از فعالیت های یک ساله این مدرسه در زمینه های گوناگون پرداخت.
حجت الاسلام سيد جعفر موسوي مدير مدرسه علميه سفيران هدايت حضرت وليعصر اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز، شامگاه چهارشنبه، 23 بهمن ماه در دیدار آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان با طلاب این مدرسه، به ارائه آماری از مدرسه علمیه ولی عصر(عج) پرداخت و گفت: 110 طلبه در حال حاضر در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند که در کنار تحصیل در مساجد نیز به تبلیغ می پردازند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به پژوهش در این مدرسه علمیه اظهار داشت: هر طلبه پس از پایان 10 ترم تحصیلی باید 20 تحقیق در موضوعات گوناگون ارائه دهد که این طرح سهم بسزایی در ارتقای سطح علمی طلاب دارد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که تا به حال 140 پایان نامه در این مدرسه علمیه تدوین شده است، خاطرنشان کرد: این پایان نامه ها پیرامون موضوعاتی از جمله تبلیغ، مهدویت روانشناسی و فرقه های ضاله بوده اند.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز به اهمیت بحث تبلیغ اشاره و خاطرنشان کرد: کارگروه  تخصصی خطابه فارسی و عربی با هدف ارتقاء سطح سخنوری طلاب برگزار می شود.

حجت الاسلام موسوی در ادامه گفت: طرح جرعه نور با هدف آشنایی علمی و عملی طلاب با فنون سخنرانی نیز در این مدرسه انجام می شود.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز با اشاره به موفقیت هر ساله طلاب این مدرسه در آزمون سراسر مدارس علمیه سفیران هدایت کشور تصریح کرد: به جهت تشویق این طلاب اربعین سال جاری طلاب برتر با هزینه مدرسه به سفر کربلا اعزام شدند.

وی به حضور پایان نامه ها و مقالات طلبه های این حوزه در جشنواره های گوناگون کشوری اشاره کرد و افزود: بسیاری از مقالات و پایان نامه های طلاب این حوزه در جشنواره های گوناگون کشوری حضور یافته و تعدادی نیز به عنوان مقاله برتر شناخته شده اند.

وی یادآور شد: در مقوله تهذیب نیز فعالیت خوبی صورت می گیرد، درس های اخلاق به صورت مستمر برگزار می شود، کلیپ های موعظه ها و نصایح بزرگان اخلاق نیز برای طلاب سفیران پخش می شود تا از این رهگذر به تزکیه نفس بیشتر پرداخته شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به حضور 40 استاد مجرب در مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز اظهار داشت: کلاس های مشاوره در زمینه فقه و اصول، تجزیه و تحلیل و ادبیات عرب در این مدرسه برگزار می شود.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز اجرای طرح مدیر گروهی، برگزاری کلاس حفظ قرآن را از دیگر برنامه های این مدرسه علمیه عنوان کرد./9464/پ202/ب

ارسال نظرات