۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۹۷۶۳۵
رییس جمهور در راهپیمایی 22 بهمن:

سیاست خارجی جناحی و حزبی نیست/ از تهدید و تحریم نمی ترسیم

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور در مراسم راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن در تهران گفت: این دولت در فکر نظام اداری سالم تر و در پی مبارزه با فساد است، من از همه مردم می خواهم دولت را در زمینه مبارزه با فساد یاری کنند، همه قوا باید دست به دست هم دهیم، مگر می توان تحمل کرد که یک فرد 9 هزار میلیارد تومان پول این ملت را ببرد.
رييس جمهور سخنراني رييس جمهور در 22 بهمن سخنراني رييس جمهور در راهپيمايي 22 بهمن تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در اجتماع میلیونی راهپیمایان 22 بهمن در میدان آزادی تهران، با گرامیداشت یوم الله 22 بهمن، تاکید کرد: هر زمان که ملت ایران به صحنه آمد ما پیروز شدیم، پیروزی 22 بهمن، پیروزی وحدت یک ملت است، بعد از پیروزی انقلاب نیز در هر صحنه ای که همه با هم بودیم، پیروز آن صحنه گشتیم.
 
وی بیان کرد: در صحنه دفاع مقدس همه دست به دست هم دادیم، همه در کنار یکدیگر در سنگر های مقاومت در برابر متجاوزین ایستادگی کردیم.
 
وی با بیان این که پیروزی ما در سایه وحدت و پیروی از ولی فقیه بود، گفت: 22 بهمن 57 روز پیروزی حرکت اعتدالی مردم سراسر ایران بود.
 
انقلاب اسلامی پیروزی گل بر گلوله بود
رییس جمهور گفت: در انقلاب ما شمشیر بر شمشیر پیروز نشد، در انقلاب ما خون بر شمشیر پیروز شد، در انقلاب ما گلوله بر گلوله پیروز نشد بلکه گل بر گلوله پیروز شد، امام بزرگوار ما در شرایطی انقلاب را به پیروزی رساند که فرهنگ و ندای مردم در برابر دژخیمان پیروز شد، اسلحه پیروز نشد کلام پیروز شد.
 
انقلاب اسلامی به مداخلات نابجا و ناروای آمریکا پایان بخشید
وی اضافه کرد: انقلاب ما ابتدا حرکت علیه استبداد و استکبار بود، این انقلاب هم برای این بود که رژیم کودتایی را سرنگون کند، هم در پی آن بود که مداخلات ناروا و نابجا و غلط آمریکا در سرزمین ایران را پایان بخشد. انقلاب ما متکی به هیچ قدرت خارجی نبود، متکی هیچ کشوری و ابرقدرتی نبوده است.
 
وی با بیان این که انقلاب ما برای استقرار احکام عزت آفرین و مسیر نجات بخش اسلام در این سرزمین بود، گفت: رژیم گذشته به دنبال دین زدایی بود اما مردم ما در پی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بودند.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی یادآورشد: امروز ما خوشحال هستیم که بعد از سی و پنج سال روز به روز به اهداف و آرمان های بلند انقلاب نزدیک تر می شویم، مردم ما در سالی که گذشت در خرداد امسال در چارچوب تدابیر مقام معظم رهبری حماسه عظیم و بزرگی را آفریدند.
 
پیام های انتخابات 24 خرداد 92
وی بیان کرد: پیام اصلی مردم در انتخابات 24 خرداد این بود که اولا بدنیا اعلام کنند که مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران پایبند هستند و هر گونه اصلاح و تغییری را در مدیریت بخواهند در چارچوب مردم سالاری دینی خواهند خواست و در نهایت برای مردم تحقق اهداف نظام اسلامی اهمیت دارد.
 
رییس جمهور افزود: پیام دیگر انتخابات مردم این بود که خواستند به دنیا بگویند ما از دولتی حمایت می کنیم که در مسیر عقلانیت و تدبیر و با مشی اعتدالی امیدها را زنده کند، راه پیشرفت و توسعه کشور را از طریق اتکا به مردم خود و امکانات و قابلیت های داخلی و با تعامل سازنده در برابر جهان راه را ادامه خواهند داد.
 
ملت بر تحقق اهداف و آرمان های انقلاب و منویات رهبری پافشای خواهد کرد
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید که برخواسته از اراده مردم است بر همین اساس شکل گرفته و یک بار دیگر این دولت با مردم پیمان می بندد که بر اهداف و آرمان های انقلاب و نظرات مردم، منویات مقام معظم رهبری و خواست ملت بزرگ عزت سربلندی کشور پافشاری خواهد کرد. این دولت برای تحقق این اهداف تا پای جان مقاومت و ایستادگی خواهد کرد.
 
فضای جامعه فضای با ثبات تری شده است
رییس جمهور خاطرنشان کرد: ما امروز در 22 بهمن پس از گذشت حدود شش ماه از عمر دولت یازدهم هستیم، امروز نسبت به شش ماه قبل جامعه ما آرامش و ثبات بیشتری دارد، هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ اجتماعی و هم از لحاظ سیاسی.
 
وی ادامه داد: امروز شاهد آرامش بیشتر در عرصه های مختلف و وحدت و انسجام بیشتر در این سرزمین هستیم، بازارهای اقتصادی ما از یک آرامش نسبی برخوردار است، مردم ما بیشتر از گذشته مسیر صلح و دوستی و آشتی در میان خود برقرار کرده اند. مردم می خواهند ما به آینده متحد و وحدت آفرین بیندیشیم، ما امروز در دانشگاه ها، مطبوعات می بینیم فضای آزادتر و آرام تری وجود دارد.
 
دولت با قانون گریزی مقابله خواهد کرد
حجت الاسلام والمسلمین روحانی اضافه کرد: مسیر تحقیقات، دانش و فناوری از دیروز مهیاتر است، این دولت در فکر حاکمیت قانون در کشور است، این دولت با قانون گریزی مقابله خواهد کرد. این که دولت علی رغم این که ماه های اولیه کارش بود و تدوین یک بودجه جامع سخت بود، اما تلاش کرد حتی یک روز از قانون تخلف نکند و بودجه را در نیمه آذرماه تقدیم مجلس کند.
 
رییس جمهور گفت: این دولت معتقد است به هماهنگی در میان قوا، تلاش دولت این است که تعامل بسیار نزدیک و خوبی با سایر قوا داشته باشد.
 
دولت فساد را تحمل نخواهد کرد
وی یادآورشد: این دولت در فکر نظام اداری سالم تر و در پی مبارزه با فساد است، من از همه مردم می خواهم دولت را در زمینه مبارزه با فساد یاری کنند، همه قوا باید دست به دست هم دهیم، مگر می توان تحمل کرد که یک فرد 9 هزار میلیارد تومان پول این ملت را ببرد، کجا برده و کجا مصرف کرده چه کسانی اجازه دادند، ما باید مواظب فساد باشیم.
 
رییس جمهور تاکید کرد باید در برابر مفسدان ایستادگی کنیم، ملت نمی پذیرد پول بیت المال در جیب مفسدان و افراد خاصی باشد، مبارزه با فساد خواست این ملت بزرگ است.
 
وی گفت: این دولت به تمام وعده های خود پایبند خواهد بود و به آن عمل خواهد کرد، حقوق شهروندی که اکنون در حال تدوین نهایی در چارچوب فصل سوم قانون اساسی است در این کشور باید مورد احترام همگان قرار گیرد.
 
رییس جمهور خاطرنشان کرد: همه ما ایرانی هستیم، همه ما به قانون اساسی افتخار می کنیم، همه ما زیر پرچم واحد هستیم، همه مردم باید از حقوق عادلانه شهروندی برخوردار باشند و دولت این خط را دنبال خواهد کرد.
 
همه باید به فکر انتقاد باشند نه انتقام
رییس جمهور تصریح کرد: دولت مسؤولیت پذیری و پاسخگو در برابر ملت و انتقاد پذیر خواهد بود، دولت به انتقاد سازنده افتخار می کند همه یادمان باشد باید به فکر انتقاد باشیم، هیچ کس به فکر انتقام نباشد. همه ما تلاش کنیم نقد سازنده باشد.
 
وی یادآورشد: ملت بداند دولت برای شکستن تحریم ها حرکت خواهد کرد و به دنبال استیفای حقوق ملت خواهد بود. در سیاست خارجی باید برخی افراد بدانند که سیاست خارجی جناحی نیست، حزبی نیست، سیاست خارجی در چارچوب منافع ملی ما خواهد بود
 
رییس جمهور اظهار داشت: همه دست به دست هم دهیم، متحد باشیم، زیر پرچم پرچمدار واحد مقام معظم رهبری حرکت کنیم، ما در مقابل امواج توطئه ها پیروز خواهیم بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی یادآورشد: دولت در طول این شش ماه به وعده های خود عمل کرده و به وعده های خود پایبند است، اگر دولت موفقیتی به دست آورده به خاطر حمایت و نظارت مردم بوده است، ما همچنان به این مهم نیاز داریم.
 
تهدیدایران بی ارزش و کودکانه است
رییس جمهوری با بیان اینکه هرگاه ملت ایران به صحنه آمد پیروز شدیم گفت: تهدید علیه ایران بی‌ارزش و کودکانه است و از تهدید و تحریم نمی‌هراسیم.
 
رییس‌جمهور کشورمان گفت: ایران همواره در مقابل تجاوز مقاومت کرده و امروز نیز اگر کسی قصد تجاوز داشته باشد بداند ملت بزرگ ایران در برابر متجاوزین خواهد ایستاد و آنها را پشیمان خواهد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: همه دنیا باید بدانند که مذاکره ما با 1+5 بر مبنای اعلام حسن نیت بوده و ما در این مذاکرات خواستیم با صدای بلندتر فتوای رهبری در حرمت استفاده از سلاح هسته‌ای را به جهانیان اعلام کنیم و بهانه‌های واهی و دروغ را از دشمنان بگیریم.

 

 

رییس جمهور ابراز داشت: همه اقوام و گروه ها در صحنه باشند تا ما از مسیر دشوار با کمترین هزینه عبور کنیم، ما به ایرانی بودن، اسلامی بودن و انقلابی بودن خود افتخار می کنیم. /924/پ201/ج

ارسال نظرات