۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۱۹۷۶۰۵
آیت الله دری نجف آبادی:

نباید فریب لبخنده‌های مکارانه آمریکا را بخوریم/ مردم با شعار مرگ بر آمریکا نشان می دهند پای انقلاب ایستاده اند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با بیان این‌که مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ توهین آمریکا، غرب، شرمن، اوباما نتانیاهوی خبیث و جان کری را می‌دهند، گفت: نباید فریب لبخند‌های حقه بازانه و جنایتکاران آن‌ها را بخوریم، بلکه باید هوشیار باشیم و همانگونه که رهبر معظم انقلاب اجازه دادند مذاکرات صرفا درباره مسائل هسته‌ای باشد نه مسائل دیگری.
حجت الاسلام و المسلمين قربانعلي دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری، دوشنبه شب در جمع زائران و مجاوارن بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) با تبریک ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، به بررسی عوامل پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی کار بزرگی بود که قطعا دست تقدیر الهی پشت سر این ماجرا است، هیچ برگی از درخت بدون اذن خدا نمی‌افتد و هر چه بود مشیت الهی بود.

امام جمعه اراک بیداری اسلامی، ‌عزت پیروان اهل‌بیت(ع)، وحدت کلمه، ‌قدرت، اقتدار، معرفت و معنویت جامعه را از برکات حوزه‌‌های علمیه، حضرت معصومه(س)، دعای خیر بندگان صالح و  توجه امام زمان(عج) دانست و اظهار داشت: امروز نیز اراده مردم سبب برکات فراوان شده است.

وی افزود: معلوم نبود اگر نهضت امام راحل آغاز نمی‌شد، ما در دفاع مقدس پیروز نمی‌شدیم، دشمنان در جنگ‌های 33، 22 و 8 روزه شکست نمی‌خوردند و مردم بحرین مقاومت نمی‌کردند وضعیت شیعیان چگونه می‌شد که همه این‌ها به برکت ایمان، معنویت، عنایت خدا، توجه امام زمان(عج) و لطف اهل‌بیت(ع) است.

برداشتن تحریم‌ها تمام مشکلات را حل نمی‌کند

آیت الله دری نجف آبادی با تأکید بر این‌که تمام مشکلات ما با برداشتن تحریم‌ها حل نمی‌شود، بیان داشت: نباید نگاه ملت به دست چپ و راست باشد ، نباید به این امید این باشیم که آمریکایی‌ها تحریم‌ها را کم و زیاد کنند همه مشکلات ما حل می‌شود، معلوم نیست.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها بازی می‌کنند، دروغ می‌گویند، خیانت می‌کند، حتی آن‌ها هواپیمای غیر نظامی ما را در خلیج فارس با موشک زدند، عذر خواهی نکرده و به فرمانده‌شان جایزه دادند، دشمنان دلشان برای ما نسوخته است، بلکه از اسلام امام(ره)، ‌مقاومت، آزادی،‌جهاد، شهادت، ایثار و فداکاری ناراحت هستند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: آمریکایی‌ها اسلام آل سعود را می‌خواهند نه اسلام ناب علوی، ما باید با همت بلند، تحت زعامت مقام معظم رهبری، مراجع و اتحاد، انسجام برای حل مشکلات خود اقدام کنیم، وقتی سختی برای رضای خدا باشد تحمل آن آسان می‌شود.

نباید فریب خنده‌های جنایتکارانه آمریکایی‌ها و غرب را بخوریم

وی یادآور شد: ما امروز می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، خیلی امید به آمریکایی‌ها نباید ببندیم، نباید فریب لبخند‌های حقه بازانه و جنایتکاران آن‌ها را بخوریم، بلکه باید هوشیار باشیم و  همانگونه که رهبر معظم انقلاب اجازه دادند مذاکرات صرفا درباره مسائل هسته‌ای باشد نه مسائل دیگری.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این‌که یاری خدا با کسانی است که او را یاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما ‌در صنایع نظامی، هوا و فضا و تجهیزات جنگی امکانات وسیع و فراوانی داریم، همت بلند رهبری، نیروهای مسلح، طلاب، علما، خدمتگزاران، نخبگان سرمایه است که باید از این سرمایه‌ها استفاده کرد.

وی افزود: باید برای ظرفیت‌های داخلی برنامه‌ریزی کنیم، کشور با تولید و همت بلند آباد می‌شود، اگر مجاهدت‌های علما و بزرگان نبود توفیقات در حوزه‌های علمیه، دانشگا‌ه‌ها و دیگر مسائل پیش نمی‌آمد.

شرکت در راهپیمایی پاسخی به اهانت غربی‌ها است

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری شرکت در راهپیمایی روز 22 بهمن ماه را  وظیفه همگانی دانست و گفت: همه ملت، علما، روحانیت همه و همه یکپارچه و با وحدت کلمه در راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا کرده و با آرمان‌های امام، رهبری، مراجع و شهدا بیعت مجدد می‌کنیم، فردا وحدت ملی، انسجام، اتحاد خود را به قدرت‌های بزرگ آمریکا، اسرائیل و مزدوران نشان خواهیم داد.

وی ادامه داد: مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ توهین آمریکا، غرب، شرمن، اوباما نتانیاهوی خبیث و جان کری را می‌دهند و با شعار «مرگ بر آمریکا» به قدرت‌ها نشان می‌دهند که از انقلابشان خسته نشده و پای آرمان‌های امام و ارزش‌های اسلامی ایستاده‌اند.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه سخنان خود به بررسی شخصیت کریمه اهل‌بیت(ع) پرداخت، گفت: حضرت معصومه(س) در 173 هجری قمری متولد و در سال 201 رحلت کردند.

وی ادامه داد: البته تاریخ درباره زندگی این بانوی بزرگوار مطالب زیادی را بیان نکرده است، ولی طبق شواهد تاریخی حضرت معصومه(س) در ساوه کسالت و بیمار پیدا می‌کنند و پس از آن به قم مراجع می‌کنند.

قم کانون نورانیت و پایگاه معنوی اهل‌بیت است

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌‌که ائمه(ع) نسبت به قم عنایت ویژه‌ای داشتند، اظهار داشت: اهل‌بیت(ع) قم را عش آل محمد(ص) می‌دانستند، عش نیز به معنی خانه است،‌ از این‌رو قم خانه ائمه(ع) به شمار می‌آید، البته منزل برای بعد فیزیکی که مقدس هم است نیست، بلکه بعد جسمانی تحت شعاع بعد معنوی و عصمت این بزرگواران است.

وی افزود: قم کانون نورانیت است، در روایت آمده در آخرالزمان بلا از اهل قم برداشته می‌شود، البته منظور این نیست که مردم قم گرفتار اتفاقاتی همانند گاز گرفتگی یا تصادف نمی‌شوند، بلکه منظور این است که انسانیت از این شهر برداشته نمی‌شود و دین از کف مردم قم ربوده نمی‌شود.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این‌که اهل‌بیت(ع) قم را پایگاه نورانیت می‌دانستند، خاطرنشان کرد: به برکت قم تفسیر المیزان چراغ هدایت مردم شد و نور هدایت امام خمینی(ع) در جهان نور افشانی کرد.

وی تصریح کرد: به برکت این شهر مقدس معارف اهل‌بیت(ع) در دنیا منتشر می‌شود، قم شهری است که در آن ستارگان درخشان تربیت و در جهان نور افشانی می‌کنند، این کانون مقدس و حوزه نورانی رساننده علوم اهل‌بیت(ع) به جهان و جهانیان هستند./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات