۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۹۷۲۳۱
استاندار خوزستان:

تبیین فلسفه نماز در خانواده اثرگذاری بسیاری دارد

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان، با بیان این که گاهی به قدری مشغول کار می شویم که نسبت به مسأله اهمیت نماز اول وقت فاصله می گیریم، تصریح کرد: تبلیغ و تبیین فلسفه نماز در ابتدا باید در خانواده زمینه چینی شود.
عبدالحسن مقتدايي، استاندار خوزستان

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان نماز استان خوزستان، با بیان این که نوجوانان تا حدودی نماز را به عنوان یک عادت نجام می دهند، اظهار داشت: باید این احساس را حفظ و به باور قلبی تبدیل کرد.

وی با اشاره به ایمان قلبی مردم در گذشته نسبت به نماز خاطر نشان کرد: همان گونه که در سطح بین المللی قاریان ممتاز تربیت شده باید به نماز نیز اهمیت ویژه شود.

استاندار خوزستان، با بیان این که گاهی به قدری مشغول کار می شویم که نسبت به مسأله اهمیت نماز اول وقت فاصله می گیریم، تصریح کرد: تبلیغ و تبیین فلسفه نماز در ابتدا باید در خانواده زمینه چینی شود.

مقتدایی با تأکید بر اهمیت حضور خانواده در مسجد خاطرنشان کرد: حضور خانواده در فضاهای معنوی می تواند زمینه آشنایی آن خانواده را با معارف دینی فراهم کند.

وی آموزش و پرورش را دومین نهاد پس از خانواده در راستای فرهنگ سازی اسلامی در جامعه دانست و گفت: بعد از خانواده کودکان و نوجوانان بیشترین زمان روزانه خود را در مدرسه می گذرانند.

استاندار خوزستان با بیان این که شخصیت کارکنان ادارات شکل گرفته است، تصریح کرد: نباید از اهمیت و کارکرد آموزش در مهدکودک های غافل شویم.

مقتدایی نظارت و بازنگری در رفتار کودکان و نوجوانان را بسیار مهم دانست و گفت: در فضای کنونی جامعه و با وجود رسانه های گوناگون باید نظارتی صحیح بر رفتار نوجوانان داشته باشیم.

استاندار خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: جذابیت و طرح موضوع مناسب در جذب بسیار مهم و اثر گذار است.

وی با اشاره به بی توجهی به دین در دوران پهلوی خاطرنشان کرد: در برهه کنونی که جامعه، اسلامی است همه ما در برابر شعائر اسلامی مسؤولیم.

مقتدایی در پایان سخنان خود به اهمیت نماز جماعت و حضور در آن اشاره کرد و افزود: نماز فرصتی است که انسان می تواند به خویشتن بازگردد و با خدای خود راز و نیاز کند./9464/پ203/ب

ارسال نظرات