۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۹۷۱۴۵
امام جمعه رشت:

امام راحل مکتب حیات‌بخش اسلام را در ایران احیا کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به در پیش بودن 22 بهمن، این روز بزرگ را یادآور بیرون راندن فرعون از کشور ایران دانست و گفت: نهضت امام راحل مکتب حیات‌بخش اسلام را در ایران احیا کرد.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در نماز عبادی سیاسی مرکز استان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، این دهه را فرصت بسیار خوبی برای تبیین دستاوردها و پیشرفت های کشور در عرصه های مختف دانست.

 

وی با اشاره به این که پیشرفت های امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی با سه دهه گذشته به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: کشورمان پس از 35 سال امروز در عرصه های مختلف به خودکفایی دست یافته است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که آمریکایی ها می گفتند که ایرانی ها حتی توان تولید کوچکترین اقلام را ندارند، تصریح کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از صنایع و تکنولوژی روز دنیا رقیبی در جهان ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با اشاره به این که این پیشرفت های امروز با وجود تحریم های ظالمانه غرب به دست آمده است، خاطرنشان کرد: آمریکایی خیال می کردند که با تحریم های یکجانبه می توانند مانع از پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی شوند که این طرح آنها با ایستادگی و مقاومت ملت ایران شکست خورد.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که انقلاب اسلامی ملت ایران از ظلم و استبداد طاغوت رهایی بخشید، ادامه داد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مردم حتی در کوچک‌ترین مسائل کشور از آزادی برخوردار نبودند.

 

امام جمعه رشت با اشاره به این که امروز ملت ایران کاملاً بر سرنوشت خود نظارت دارند، گفت: مردم کشورمان 35 سال است که از حق رأی برای تعیین سرنوشت خود برخوردار هستند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن 22 بهمن، این روز بزرگ را یادآور بیرون راندن فرعون از کشور ایران دانست و خاطرنشان کرد: نهضت امام راحل مکتب حیات‌بخش اسلام را در ایران احیا کرد.

 

وی 22 بهمن را روز بنیانگذاری عدالت در جامعه دانست و تصریح کرد: ملت ایران در 22 بهمن بساط زور و بی عدالتی را از کشور برچیدند.

 

امام جمعه رشت با بیان این که اسلام ناب با پیروزی انقلاب در بخش های مختلف کشورمان حاکم شد، ادامه داد: امروز ایران اسلامی در سایه اسلام ناب شیعی در جهان عزت و اقتدار دارد.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اقتدار ایران اسلامی در عرصه های مختلف مورد اذعان بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا است، تصریح کرد: اقتدار کشورمان در بخش های مختلف حیرت جهانیان را در پی داشته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن 22 بهمن بر ضرورت حضور حداکثری مردم در راهپیمایی این روز بزرگ تأکید کرد و گفت: آحاد جامعه اسلامی باید بار دیگر با حضور بی نظیر خود پاسخ یاوه گویی های اخیر مقامات آمریکایی را بدهند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود توزیع سبد کالا از سوی دولت اشاره کرد و با بیان این که این اقدام دولت در جهت کمک به محرومان و قشرهای آسیب پذیر جامعه بوده است، ادامه داد: نحوه توزیع این سبد باید با برنامه ریزی مناسب تری انجام می شد تا از مشکلات کاسته شود.

 

امام جمعه رشت عذرخواهی رییس جمهور از مردم را اقدام شایسته ای دانست و خاطرنشان کرد: این فرهنگ باید در میان همه مسؤولان نهادینه شود و این یک نقطه قوت دولت یازدهم است.

 

وی همچنین به برف بی سابقه در استان های شمالی اشاره کرد و گفت: متأسفانه بارش برف سنگین در هفته گذشته خسارت های بسیاری را در منطقه ایجاد کرده است./950/پ201/س

ارسال نظرات