۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۹۶۱۵۰
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

برگزیدگان مقاله نویسی‌ «در امتداد مهر» معرفی می‌شوند

خبرگزاری رساـ مسؤول دفتر نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی گفت: پانزدهم بهمن ماه و هم زمان با ایام الله دهه فجر، برگزیدگان فراخوان مقاله نویسی در امتداد مهر( پیرامون بررسی منویات مقام معظم رهبری در جمع طلاب استان)، معرفی می شوند.
حجت الاسلام سالاري حوزه علميه خراسان شمالي
حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول دفتر نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برگزاری فراخوان مقاله نویسی در امتداد مهر، پیرامون منویات مقام معظم رهبری در جمع طلاب خراسان شمالی در سفر معظم له به استان که مهر ماه 91 انجام شد، اظهار کرد: برای ارسال مقاله به این فراخوان از نوزدهم مهر ماه امسال(سالروز سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به خراسان شمالی) تا سی ام آذر مهلت تعیین شده بود اما با اتمام این زمان به دلیل تقاضای طلبه های مدارس علمیه استان های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی برای تمدید آن، مهلت ارسال آثار تا بیستم دی ماه تمدید شد.
به گفته وی در این مدت در مجموع 170 عنوان مقاله از سوی طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان های سه گانه خراسان به دبیرخانه این فراخوان ارسال شد.
حجت الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: افزون بر 80 درصد از مقالات رسیده به دبیرخانه فراخوان در امتداد مهر از سوی طلبه های خواهر و برادر مدارس علمیه استان های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی ارسال شده بود و کمتر از 20 درصد این مقالات به اساتید حوزه های علمیه اختصاص داشت.
وی با بیان این که بررسی منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در جمع طلاب، روحانیان و علمای استان خراسان شمالی محور این مسابقه بود، افزود: موضوعات این فراخوان شامل حوزه علمیه و جذب استعدادهای درخشان، چگونگی بهره برداری مطلوب حوزه ها از ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و ضرورت تبلیغ و تربیت طلبه مطلوب بود.
به گفته حجت الاسلام سالاری مکی روحانیت و انقلاب اسلامی، راهکارهای ایجاد مدرسه عالی، مشارکت و هم افزایی حوزه علمیه و تشکیل طرح هجرت، راهکارهای هم افزایی حوزه علمیه با کانونهای مساجد و طلبه، مطالعه، تولید علم و ترویج دین از دیگر موضوعات این فراخوان مقاله نویسی بود.
وی افزود: بررسی علل موفقیت و عدم موفقیت مبلغان، راهکارهای مطلوب تبلیغ تأثیرگذار و روحانیت و اقبال مردمی، دلایل قوت و ضعف آن در جامعه، حوزه علمیه و پذیرش مطلوب، راهکارهای ایجاد انگیزه و علاقه جهت ورود به حوزه علمیه، اساتید و رونق حوزه های علمیه، نقش آموزش و پرورش در جذب طلاب مستعد، نقش خانواده در شناساندن حوزه علمیه و تربیت طلاب موفق و بررسی آسیب ها و علل ریزش طلاب نیز از دیگر بخش های این فراخوان مقاله محسوب می شدند.
حجت الاسلام سالاری مکی در ادامه عنوان کرد: با پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه فراخوان در امتداد مهر حوزه های علمیه استان خراسان شمالی، داوری آثار رسیده توسط داوران و اساتید برجسته حوزه علمیه صورت گرفته و بر اساس برنامه قرار است برگزیدگان این همایش در پانزدهم بهمن ماه امسال همزمان با ایام الله دهه فجر معرفی شود.
وی در مورد جوایز این فراخوان نیز اظهار کرد: سه هزینه سفر به مکه، چهار کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و اهدای 19 جایزه نفیس به مناسبت 19 مهر، سالروز سفر مقام معظم هبری به استان خراسان شمالی جوایز این فراخوان هستند.
گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم مهر ماه سال 91 به استان خراسان شمالی سفر کردند و به مدت هشت روز میهمان مردم ولایت مدار این استان بودند.
رهبر انقلاب در مدت حضور خود در استان علاوه بر دیدار با مردم شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین با اقشار مختلف مردم از جمله روحانیان، بسیجیان، دانش آموزان و دانشجویان، مسؤولان و مدیران ادارت و ... دیدارهای جداگانه ای داشتند./9314/ت302/س
ارسال نظرات