۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۹۵۴۴۲
ظهر امروز؛

مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین عمامه گذاری 11 نفر از طلاب مدارس علمیه اهواز و شهرستان هویزه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیران حوزه علمیه برگزار شد.
جشن عمامه گذاري طلاب حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز با حضور در مراسم عمامه گذاری 11 نفر از طلاب مدارس علمیه اهواز و هویزه اظهارداشت: روز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) عیدی بزرگ است که امروز با برگزاری مراسم عمامه گذاری عید دیگری به این روز افزوده شد.

وی با اشاره به این‎که برخی از طلابی که امروز معمم می شوند از علمای اهواز و عده ای از شهر هویزه هستند گفت: هویزه پایگاه علم و جهاد در خوزستان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به سخنان پیامبر اسلام که فرمود در روز قیامت دو گروه علما و اهل جهاد به پیغمبران نزدیک تر هستند، اظهارداشت: وجود علمای متعدد در این شهر و همچنین شهدای والا مقام هویزه که در دفاع از خاک ایران اسلامی به شهادت رسیدند هویزه را به شهری مهم و با اهمیت تبدیل کرده است.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این‌که شهدا با خدا معامله کردند گفت: شهدا با تقدیم جان خود معامله ای را که با خدا کرده بودند تمام کرده، بر بیعت خود با امام زمان(عج) ایستادند و آن را تثبیت کردند.

استاد عالی حوزه علمیه به مدرسه علمیه آل طیب اشاره کرد و افزود: آیت الله سید محمد تقی آل طیب از بزرگان و علمای شوشتر و اهواز بودند که نزدیک به 65 سال پیش این مدرسه را در اهوار تأسیس کرده و تا به امروز طلاب و علمای بزرگی را به اسلام و استان خوزستان تقدیم کرده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این‎که لباس روحانیت لباس پیغمبر است اظهارداشت: عمامه طلاب همان عمامه ای است که پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر بر سر حضرت علی(ع) گذاشت.

وی ادامه داد: هنگامی که امام علی(ع) می خواست مسأله مهمی را حل کند آن عمامه ای که پیامبر به او داده بود را بر سر می کرد و آن عمامه در کربلا بر سر امام حسین(ع) بود و امروز وارث حقیقی آن حجت ابن الحسن العسکری(ع) است.

آیت الله موسوی جزایری حوزه های علمیه را اردوگاه های امام زمان(عج) دانست و گفت: حوزه های علمیه اردوگاه های امام زمان(عج) و علمای اسلام سربازان ایشان هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان درباره حدیث پیامبر که فرمود علما وارث انبیاء هستند افزود: این حدیث برای تعارف نبوده و مسؤولیت سنگین علما را معرفی می کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خطاب به طلابی که امروز معمم شدند تأکید کرد: تا روز گذشته که معمم نبودید انتظار زیادی از شما وجود نداشت اما از امروز که عمامه بر سر شما قرار گرفت دیگر وظیفه شما سنگین خواهد بود چرا که کلام شما برای مردم حجت است و باید مراقب رفتار و کلام خود باشید.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این‎که افکار اهل سنت با افکار و اندیشه های وهابیت تفاوت های بسیاری دارد گفت: برادران و خواهران اهل سنت در برابر حب و دوستی با اهل بیت قلب هایی پاک و مشتاق دارند.

وی افزود: اهل سنت با افکار و اعتقادی راسخ از نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه پاسداری می کنند که امیدواریم هیچگاه تفرقه و خطری میان فرقه های اسلامی ایجاد نشود.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: همیشه حق و حقیقت زنده می ماند و برای باطل و اهل آن هیچ جایگاهی باقی نخواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به کشتار های وهابیت و تکفیری ها در سوریه اظهارداشت: در حلب و سایر مناطق کشور سوریه مردم از رییس جمهور و ارتش خود دفاع می کنند تا از شر تکفیری ها و تروریست های تکفیری خلاص شوند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که کار وهابیت در سوریه کشتن و به خاک و خون کشیدن مردم بی گناه است گفت: هر کسی، نفسی را بدون گناه به کشتن دهد، جهنم را برای خود خریده است./9462/پ201/ب

ارسال نظرات