۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۹۵۲۱۴

تأکید ائمه جمعه استان قم بر ضرورت توجه به مسائل فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ نشست ائمه جمعه استان قم با حضور استاندار قم برگزار شد و ائمه جمعه استان قم در این جلسه بر ضرورت توجه به مسائل فرهنگی و حل مشکلات شهرهای استان تأکید کردند.
تهاجم فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست ائمه جمعه استان قم با حضور استاندار قم پیش از ظهر امروز در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام میر مؤمنی امام جمعه کهک در این نشست مشکلات شهر کهک را مورد توجه قرار داد و گفت: شهر کهک در طول شبانه روز دوازده ساعت از آب بهره‌مند است.

وی ادامه داد: نبود مصلی از دیگر مشکلات شهر کهک است که امیدواریم با پیگیری‌ها این مشکل شهر حل شود.

امام جمعه کهک ساخت حوزه علمیه در شهرها را موجب از بین رفتن مفاسد دانست و بر ضرورت ساخت مدارس در شهرهای استان قم تأکید کرد.

حجت‌الاسلام میر مؤمنی در ادامه مشکلات گاز و بحث بهداشتی و درمانی را از دیگر مشکلات شهر کهک برشمرد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام منتظری امام جمعه قنوات به ایراد سخن پرداخت و با بیان این‌که حوزه علمیه بقیةالله در شهر قنوات دائر است، ابراز کرد: این مدرسه علمیه طلبه‌های فاضلی را تربیت کرده و حدود دوازده نفر از طلاب این مدرسه از ائمه جمعه هستند.

وی با اشاره به مشکلات شهر قنوات، اظهار کرد: جلساتی با استاندار سابق داشتیم و بر روی بحث انتقال ادارات به شهرها تأکید کردیم که مصوب شد اما اجرایی نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم نیز در این نشست، با اشاره به برکات این جلسات، گفت: در این جلسات هم اندیشی و مبادله فکر انجام می‌شود و به طرح‌ها و پیشنهادات مطرح شده توجه می‌شود.

وی دغدغه اصلی ائمه جمعه استان قم را مسأله فرهنگ دانست اظهار کرد: خواست نخست ائمه جمعه مسائل فرهنگی و طرح‌ها و پیشنهاداتی که ارائه می‌شود در خدمت کار فرهنگی است.

حجت‌الاسلام صالحی منش استاندار قم نیز در این نشست به ایراد سخن پرداخت و گفت: با بیان این‌که ائمه جمعه قم باید پیگیر مسائل شهر خود برای حل مشکلات باشند، اظهار کرد: مسأله آب شهر کهک با پیگری‌های امام جمعه این شهر و استانداری در دست پیگیری است.

وی سیاست استانداری قم را پیگیری امور و حل مشکلات استان دانست و افزود: تصمیم بنده در استان این است که تا کاری به پایان نرسد خیالمان راحت نمی‌شود و پیگیر امور هستیم./927/پ202/ن

ارسال نظرات