۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۹۴۹۹۵

آغاز انتخابات در مصر

خبرگزاری رسا ـ پس از ماه ها درگیری و اغتشاش در مصر، از صبح امروز انتخابات در مورد قانون اساسی جدید آغاز شد و تا فردا ادامه خواهد داشت.
انتخابات مصر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، همه‌پرسی قانون اساسی جدید مصر از صبح امروز در این کشور آغاز شد. این درحالی است که طرفداران اخوان‌المسلمین و محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر، این همه‌پرسی را تحریم کرده‌ و هم زمان با آن تظاهرات کردند.

ژنرال عبدالفتاح السیسی، فرمانده ارتش مصر، روز شنبه از مردم خواسته بود تا با شرکت گسترده در این همه‌پرسی، از انقلاب این کشور پاسداری کنند؛ وی همچنین اعلام کرد در صورتی که مردم از او بخواهند، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ٢٠١٤ در این کشور خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، قرار است پس از همه‌پرسی قانون اساسی جدید که امروز و فردا در مصر برگزار می‌شود، انتخابات ریاست جمهوری و مجلس انجام شود؛ اما هنوز تاریخ دقیقی برای این انتخابات اعلام نشده است.

به دلیل حساسیت این همه‌پرسی، شعبه‌های رأی‌گیری از سوی نیروهای امنیتی و پلیس مصر به طور کامل کنترل می‌شود.

از سویی اخوان المسلمین مصر نیز پیش از این اعلام کرده بود که در اعتراض به برکناری رئیس جمهور پیشین مصر و قانون اساسی جدید، هم زمان با این انتخابات تظاهرات خواهند کرد.

تا کنون در تظاهرات صورت گرفته از جانب اخوان المسلمین یک جوان 25 ساله در درگیری نیروهای امنیتی کشته شده است. این حادثه در نزدیکی یکی از شعبه های رأی گیری در استان بنی سوئف در جنوب قاهره رخ داد./1420/ 1409/ح

 

ارسال نظرات