۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۹۴۹۷۱
استاد حوزه علمیه:

استکبار به دنبال اختلاف افکنی میان فرقه های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مهدی موعود(عج) دیر بوشهر گفت: استکبار جهانی و در رأس آن ها صهیونیسم با ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی به دنبال ایجاد درگیری میان فرقه های مذهبی هستند.
هفته وحدت، اتحاد، وحدت

حجت الاسلام عاشور محمودی، مدیر حوزه علمیه مهدی موعود(عج) دیر بوشهر، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرارسیدن میلاد با سعادت پیامبر اعظم(ص) و هفته وحدت اظهار داشت: در قرن حاضر دشمنان اسلام و انقلاب های اسلامی منتظر فرصت هایی هستند تا از هر شکافی برای پیشبرد اهداف خود استفاده تا ملت های مسلمان به ویژه ایران را به نابودی سوق دهند.

وی با بیان این که دشمن خواهان ایجاد تفرقه افکنی میان اقوام در ایران است، خاطرنشان کرد: دشمن با مشاهده وجود قومیت ها و مذاهب گوناگون در ایران طرحی را برای تفرقه افکنی در نظر دارد.

حجت الاسلام محمودی در ادامه تصریح کرد: وجود هفته وحدت که ابتکار و یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) است، ضرورتی است که باید به آن بیش از پیش توجه کرد.

مدیر حوزه علمیه مهدی موعود(عج) دیر بوشهر، در پاسخ به این سوالی مبنی بر این که چه کسانی به دنبال ضربه زدن به وحدت اقوام و مذاهب هستند، گفت: استکبار جهانی و در رأس آن ها صهیونیسم با ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی به دنبال ایجاد درگیری بین فرقه های مذهبی هستند.

 حجت الاسلام محمودی با بیان این که استکبار جهانی خواهان ثبات منافع خویش در منطقه است، افزود: اختلافات منطقه ای و جهانی، در ایجاد دوگانگی و درگیری تأثیر ویژه ای دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که اگر انبیای الهی در یک زمان گرد هم جمع شوند هیچ اختلافی بین آن ها به وجود نمی آید، ابراز داشت: دین خدا نزد انبیا و اولیا واحد بوده و همان اسلام است.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به وظایف طلاب و روحانیان در زمینه وحدت اسلامی گفت: طلاب و روحانیان از کارهایی که باعث تشدید اختلافات می شود، پرهیز و بر روی مشترکات تأکید و همه را نیز دعوت به انسجام، همدلی و اتحاد در مقابل استکبار جهانی کنند./9458/ت302/ب

ارسال نظرات