۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۹۳۹۹۴
وزیر ارشاد:

اتاق فکر سازمان فرهنگ و ارتباطات تشکیل شود

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که باید امکانات و بودجه‌ها براساس اولویت‌ها به نمایندگی‌های فرهنگی اختصاص داده شود، گفت: من معتقد به بسته شدن نمایندگی‌های فرهنگی نیستم اما باید بر معیار اولویت‌ها توجه کنیم.
علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي علي جنتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی جنتی صبح امروز که در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سخن می گفت، شناساندن فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی اسلامی را از اهداف و رسالت‌های این سازمان عنوان کرد.

وی با بیان این‌که این سازمان هم اکنون از نظر نیروی انسانی و بودجه با مشکلاتی روبرو است، افزود: با این حال این سازمان در طول فعالیت خود توانسته خود را به عنوان تنها نهاد فرهنگی بین المللی جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی نشان دهد.

وی شهدای این سازمان را با عنوان شهدای ترویج فرهنگ اسلامی و انقلاب توصیف کرد و گفت: وجود چنین انسان‌های ارزشمندی نشان از فعالیت عناصر پاک و فرهیخته در این سازمان است.

وی همچنین تشکیل اتاق فکر در این سازمان را یکی از نیازها برشمرد و تصریح کرد: مدیریت جدید از کلیه نیروهای کارآمد و ارزشی در درون و بیرون سازمان استفاده کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خواستار پیگیری و اجرای تفاهمنامه‌های فرهنگی با کشورهای مختلف شد و گفت: باید دیپلماسی فرهنگی و منشور آن را در جهت منافع ملی تدوین کنیم و به عمق و کیفیت کارهای فرهنگی بپردازیم.

جنتی در پایان با بیان این‌که باید امکانات و بودجه‌ها براساس اولویت‌ها به نمایندگی‌های فرهنگی اختصاص داده شود، گفت: من معتقد به بسته شدن نمایندگی‌های فرهنگی نیستم اما باید بر معیار اولویت‌ها توجه کنیم./9662/پ203/ج

ارسال نظرات