۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۹۳۶۴۵
آیت الله خاتمی در اجتماع باشکوه مردم کرمان:

افرادی که زمینه ملاقات هیات اروپایی با فتنه گران را فراهم کردند باید توبیخ و عزل شوند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیدار هیات اروپایی با دو تن از فتنه گران، گفت: هر کس که زمینه این ملاقات را فراهم کرده باید به شدت توبیخ و از سمت خود عزل شود.
آيت الله خاتمي در اجتماع عاشورائيان کرماني در سالگرد حماسه 9 دي آيت الله خاتمي در اجتماع عاشورائيان کرماني در سالگرد حماسه 9 دي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، آیت الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در اجتماع عاشورائیان کرمانی در سالگرد حماسه 9 دی گفت: حضور حماسی مردم کشور را در عرصه تهاجم خارجی بیمه کرد.


وی ادامه داد: این که دشمن می‏گوید همه گزینه‏ها روی میز است و نتوانسته کاری بکند نتیجه ایستادگی ملت ایران در طول دفاع مقدس است و نشان از عجز آن‏ها دارد.


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: اگر رِژیم اشغالگر صهیونیستی بخواهد کوچکترین اقدامی بر علیه ایران اسلامی انجام دهد، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‏کنیم.


وی با بیان این که در 9 دی 88 ملت ایران به دنیا پیام داد که حریف اراده این مردم نمی‏شوند، اظهار داشت:‌ پیام صریح 9 دی این بود که مردم در صحنه هستند و اگر دوباره فتنه‏ای در راه باشد، این بار موجی به مراتب عظیم‏تر فتنه‏گران را از بین خواهد برد.

 

رافت نظام سران فتنه را طلبکار کرده است
خطیب جمعه تهران با اشاره به شعار "فتنه‏گر منافق اعدام باید گردد" که از سوی جمعیت حاضر سر داده شد، گفت: نظام با سران فتنه نهایت مهربانی را داشت و به جای تشکر از نظام طلبکار شده‏اند.


وی همچنین تصریح کرد: ملت ایران خواستار اشد مجازات برای فتنه‏گران است و مردم به شدت از قرار گرفتن فتنه‏گران در پست‏های کلیدی ناراضی‏اند.


عضو هیات رییسه خبرگان رهبری گفت: پیامبر(ص) سه نگرانی بعد خودش داشت که این سه نگرانی اتفاق افتاد، اولین نگرانی پیامبر این بود که مردم پس از آن که هدایت شدند گمراه شوند، و اما مردم ایران پس از رحلت امام خمینی(ره) ولی فقیه زمان خود را شناختند و همان عشقی که به امام(ره) داشتند نثار رهبر معظم انقلاب کردند.


وی با بیان این علت عشق ورزیدن ملت ایران به رهبری این است که او بوی علی(ع) را می‏دهد، گفت:‌ عده‏ای افراطی به سیدالشهداء، امام، رهبری، مسجد و دیگر ارزش های دینی اهانت کردند و افراد زیادی را در این راه کشته و مجروح به جا گذاشتند و امروز در پی پاک کردن این ننگ از خود هستند.

 

دولت اعتدال نباید جای فتنه گران باشد
عضو خبرگان رهبری افزود: فتنه‏گران افراطی بودند و در دولت اعتدال جایی برای افراطی‏ها نیست.


وی با تأکید بر لزوم پیروی از خط رهبری در همه امور و گفت: افراط و تفریط هر دو از مسیر حق خارج‏اند و راه دیگری به جز اطاعت از دستورات رهبر انقلاب برای رسیدن به کمال وجود ندارد.


آیت الله خاتمی عنوان کرد: بعضی حتی یک بار هم به فتنه نپرداخته‏اند و از حماسه 9 دی تجلیل نکرده‏اند و حتی بعضی از فتنه گران حمایت کردند اما خود را پایبند به نظام می‏دانند که این با موج مردم با بصیرت ایران مخالفت دارد.


وی با بیان این که دومین نگرانی فتنه بود، گفت:‌ فتنه جریانی است که باطل لباس حق می‏پوشد و شناخت حق از باطل برای افراد سخت می‏شود.


استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: فتنه دو نوع است که نوع نخست آن غیر پیچیده است همانند فتنه کمونیست‏ها در ابتدای انقلاب که مردم به سرعت آن‏ها را طرد کردند.


وی همچنین گفت: نوع دیگر فتنه پیچیده است که زبیر فرد شماره دو لشکر پیامبر(ص) مقابل علی(ع) می‏ایستد.


آیت الله خاتمی گفت: فتنه پیچیده در انقلاب ما نمونه‏های فراوانی دارد،‌ کسی که هشت سال از امام(ره) حکم داشت و تأیید و توبیخ‏های بسیاری از امام(ره) دریافت کرده بود اما راه امام(ره) را نشناخت.


وی با بیان این که افراد با بصیرت پس از پیامبر(ص) تحت تأثیر فتنه قرار نگرفتند، گفت: مردم با بصیرت ایران تحت تأثیر فتنه‏گران قرار نگرفتند و چراغ راه خود را به خوبی پیدا کردند.


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:‌ کسانی می‏خواهند فتنه 88 از یادها برود اما باید بدانند این فتنه با محرم امام حسین(ع) از بین رفت و محال است امام حسین(ع) از خاطر مردم برود.


وی با اشاره به این که در این فتنه به تمامی مقدسات ما توهین شد،‌ اظهار داشت:‌ مگر اهانت به سید الشهداء که جان ما است از یاد رفتنی است و مردم اجازه نخواهند داد به مقدسات شان اهانت شود.


آیت الله خاتمی با بیان این که فتنه‏های بیشتری در راه است، عنوان کرد:‌ تنها راه مقابله با این توطئه‏ها فقط ولایت است و نباید از آن منحرف شویم.


عضو هیات رییسه خبرگان رهبری با اشاره به دیدار هیئت اروپایی با دو تن از فتنه گران گفت: هر کس که زمینه این ملاقات را فراهم کرده باید به شدت توبیخ و از سمت خود عزل بشود.


آیت الله خاتمی گفت:‌ برخی در جلسات خصوصی خود می‏گویند:"بگذارید مردم با هم زندگی کنند، رابطه با آمریکا داشته باشیم"، بعد از آن هم خواهند گفت:‌"با اسرائیل هم باید رابطه داشته باشیم".


وی همچنین گفت:‌ ایرانی ذلت نمی‏پذیرد چون حسینی است و شعارش این است"هیهات من الذلة".

 

پرونده سیاه فتنه گران با آب زمزم هم شسته نمی شود
استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: ‌پرونده فتنه‏گران آن قدر سیاه است که تا ابد با آب زمزم هم نمی‏توان آن را شست و اگر می‏خواهند از سختی آخرتشان کم شود اعتراف کنند که فرصت‏های این ملت را از بین بردند و به این مردم خیانت کردند، آن ها باید بگویند که آمریکایی‏ها از آن ها حمایت کردند و خون مردم ایران به دست آن ها ریخته شده است.


وی با بیان این که فتنه‏گران باید از گناهانشان توبه کنند، گفت:‌ فتنه‏گران باید بدانند شعارهای مردم بر علیه آن ها واکنشی به خیانت‏های سران فتنه است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این سخن امام خمین(ره) که آمریکا شیطان بزرگ است، گفت:‌ امروز ما می‏بینیم ماهیت دولت آمریکا تغییر نکرده است و دشمنی سابق با مردم ایران را همچنان دارند؛ از این رو نباید به شیطان بزرگ اعتماد کرد.


وی همچنین عنوان کرد:‌ تیم مذاکره کننده از فرزندان ایران و تربیت شده عاشورا است و زیر بار ذلت نخواهد رفت، اما امیدی به این مذاکرات نداریم.

 

بهانه جویی های غرب پایانی ندارد
امام جمعه موقت تهران گفت:‌ دشمنان نمی‏خواهند نظام ما را ببینند و هر روز به بهانه‏ای به این کشور حمله می‏کنند، روزی حقوق بشر را بهانه می‏کنند، دیگر بار موشک‏های دور برد و دیگر بهانه تراشی‏ها تا جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند.


وی با خطاب قرار دادن تیم هسته‏ای ابراز داشت: اگر دیدید کشورهای غربی در مذاکرات به چیز دیگری غیر از مسأله هسته‏ای وارد شدند به آن ها بگویید فضولی موقوف.


گفتنی است، پیش از این اجتماع راهپیمایی طلاب کرمانی از مقابل حوزه علمیه ابراهیمیه به سمت اجتماع عاشورائیان برگزار شد که طلاب و اساتید حوزه‏های علمیه کرمان در این راهپیمایی شرکت کردند.


در حین برگزاری این اجتماع مردم با سر دادن شعارهایی همچون: هیهات من الذلة، فتنه گر منافق اعدام باید گردد، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند و دیگر شعارهای حماسی بر شور این اجتماع افزودند./9702/پ201/ج

ارسال نظرات