۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۹۳۵۴۲
حجت الاسلام ایزدهی:

تقویت و تبلیغ حماسه 9 دی راه فتنه‌گری را می‌بندد/ تدبیر رهبری جلوی فتنه را گرفت

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه برخی در تلاش هستند مبنای حماسه مردمی نهم دی یعنی اسلامیت و جمهوریت را زیر سؤال برده و اعتقادات را سست کنند، خواستار تقویت و تبلیغ این نماد پایبندی مردم به ولایت شد.
سيد جواد ايزدهي

حجت‌الاسلام سیدسجاد ایزدهی، مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به سالروز حماسه مردمی نهم دی، خواستار تقویت و تبلیغ این نماد پایبندی مردم به ولایت از سوی طلاب و نخبگان کشور شد و گفت: تقویت و تبلیغ حماسه نهم دی، راه فتنه‌گری را می‌بندد.

 

وی در تبیین فتنه‌ای که در سال 88 رخ داد، حفظ ساختار یک نظام را منوط به رعایت قانون، اتحاد مردم، حمایت از مجاری قانونی و کارگزاران نظام عنوان و اظهار کرد: اگر این فرایند در هر نظامی، چه نظام با ساختار دینی و یا غیر دینی مراعات نشود و مردم و نخبگان به اصول آن تمکین نکنند، نظام‌ها باقی نخواهند ماند و دچار هرج و مرج می‌شوند.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه و فارغ از مباحث محتوایی که در فتنه 88 رخ داد، یادآور شد: نکته بسیار مهم و محوری در مسأله فتنه آن بود که کشور در ورطه سقوط قرار گرفت و به تعبیر مقام معظم رهبری لبه پرتگاه بود.

 

محور فتنه 88 عبور نخبگان ملت از قانون بود

حجت‌الاسلام ایزدهی خاطرنشان کرد: در سال 88 و پس از انتخابات، عده‌ای به بهانه‌های واهی و به هر علتی که بود چه سوء نیت یا ساده لوحی بنا را بر این گذاشتند که از قوانین موجود و مصوب که توسط مجامع رسمی حراست می‌شد عبور کنند و آن را به هر دلیل بر نتابند.

 

وی ادامه داد: فتنه‌گران که نخبگان ملت بودند نه تنها از قانون سرپیچی کردند و آن را برنتابیدند بلکه دیگران را به قانون گریزی دعوت کردند و عملا جامعه را به آشوبی کشاندند و انتخابات سال 88 را که می‌توانست با شرکت 85 درصدی مردم برد نظام تلقی شود به ضعف نظام تعبیر کردند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فتنه 88 سبب سوء استفاده دشمنان شد، افزود: دشمن از هر سو فایده می‌برد چه اگر موفق می‌شدند یا موفق نمی‌شدند، اگر موفق می‌شدند مجرای نظام را به سمتی می‌بردند که مطلوب نبود و اگر موفق نمی‌شدند کشور به آشوبی دچار می‌شد که نه تنها در زمان حاضر بلکه در دوره‌های بعد هم این آشوب ادامه داشت.

 

وی وضعیت کشور مصر را برای تبیین این موضوع، مثال زد و گفت: کشور مصر یک منتخب مردم را به هر علتی بدون هیچ توجیه منطقی از سر راه برداشتند، طبیعتا موافق و مخالف ساکت ننشستند و این اختلاف سبب هرج و مرج در کشوری شد که سران نظامش حداقل در مقابله با اسرائیل یکپارچه بودند.

 

تدبیر رهبر معظم انقلاب از ادامه فتنه جلوگیری کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدهی نکته محوری در جریان فتنه 88 را عبور نخبگان ملت از قانون عنوان و اظهار کرد: اینها بدون هیچ مدعا، مستند و دلیلی خود را ملاک قرار دادند و به قانون تمکین نکردند و قانون گریزی را پیشه و ترویج کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر تدبیر رهبر معظم انقلاب نبود و ایشان اعلام نمی‌کردند که حرف آخر را قانون می‌زند و لاغیر و دیگران را به قانون ارجاع نمی‌دادند و این بدعت شکل می‌گرفت که به حرف معترضات تمکین کنیم، گروه‌هایی مخالف بودند و اعتراض می‌کردند و درگیری‌های به صورت مداوم ادامه داشت.

 

مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: اگر حرف معترضان بر حق بود باید به قانون ارائه می‌کردند تا پاسخ دهد، که تمکین به قانون براساس جام شکوران سقراط، هرچند ناقص هم باشد اما قانون محور مملکت و محور نظم عمومی است و مصلحت مردم را تأمین می‌کند.

 

ماهیت نظام ایران اسلامی و مردمی است

وی با اشاره به ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران که اسلامی و مردمی است، متذکر شد: این دو نکته جواب فتنه‌هایی بود که رخ داد؛ یعنی هم بعد اسلامیت قضیه منجی کشور شد و آن را از پرتگاه نجات داد و به سمت قدرت بیشتر پیش برد و هم جمهوریت که همواره کشور به مردم مستند بوده است، مردمی که رأی داده، انقلاب کرده و خود انقلاب را حفظ کردند.

 

حجت‌الاسلام ایزدهی، حماسه نهم دی را نشانه جمهوریت، اسلامیت، استحکام و قدرت نظام و ولایتمداری مردم عنوان و ابراز کرد: فارغ از اینکه نهم دی در چه سال و چه فضایی رخ داد، اما همواره الگویی است برای سال‌های دیگر که باید اینگونه تأکید شود که مردم و دین، محور امنیت و ضامن استحکام و قدرت کشور هستند.

 

ولایتمداری تمکین به فرمایشات رهبری است

این استاد حوزه و دانشگاه تمکین به فرمایشات ولی فقیه که هم سمبل اسلامیت و هم نماد جمهوریت و منتخب خبرگان است را در رخدادهای سیاسی و اجتماعی کشور ضروری دانست و افزود: تمکین به فرمایشات رهبر معظم انقلاب می‌تواند ولایتمداری را تضمین و کشور را به سوی پیشرفت سوق دهد.

 

وی با بیان اینکه نهم دی در هر زمان دیگری می‌تواند محقق شود، گفت: همواره کسانی در نقطه مقابل حماسه 9 دی قرار دارند که به توده مردم ارزشی نمی‌نهند و حضور مردم و اسلامیت برای آنها مهم نیست و توده دیگر جمهوریت و اسلامیت را با هم و در کنار هم برای استحکام کشور می‌خواهند.

 

حجت‌الاسلام ایزدهی تصریح کرد: فضای نهم دی در همه زمان‌ها غلبه دارد چراکه مردم این امر را به خوبی با خلق حماسه‌ای شگفت نشان دادند و ثابت کردند که باز هم مشارکت مردم مؤمن انقلابی منجی این کشور خواهد شد.

 

برخی می‌خواهند مبنای 9 دی را زیر سؤال ببرند

وی راه فتنه را همواره باز دانست و با بیان اینکه برخی با استفاده از این امر در تلاش هستند مبنای 9 دی یعنی اسلامیت و جمهوریت را زیر سؤال برده و اعتقادات را سست کنند، خواستار تقویت و تبلیغ نماد نهم دی و پایبندی مردم در این عرصه شد تا این حماسه به ورطه فراموشی کشیده نشود.

 

وی افزود: باید افرادی را که در خارج و در داخل کشور با ایجاد فتنه پازل دشمن را کامل کردند و نیز راه‌های انحراف و راه‌های گریز از آن فضا که در نهم دی اتفاق افتاد و به انسجام ملت کشیده شد را به مردم نشان داد تا دیگر چنین اتفاقی نیفتد و نیازی به جبران این فتنه نداشته باشیم./920/ت301/ج

ارسال نظرات