۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۹۳۲۸۵

نخستین همایش وقف و رسانه در سمنان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش وقف و رسانه با هدف تعمیق و تبیین نقش رسانه در گسترش و ترویج سنت ارزشمند وقف، ایجاد ارتباط هدفمند بین ادارات اوقاف و امور خیریه استان سمنان و اصحاب رسانه و تجلیل از فعالان رسانه‌ای این حوزه در سمنان برگزار شد.
حجت الاسلام يوسف تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، در آستانه فرارسیدن روز و هفته وقف، اولین همایش بزرگ وقف و رسانه با حضور مدیرکل، معاونان و رؤسای ادارات اوقاف و امور خیریه استان سمنان، مدیر استانی حوزه‌های علمیه، رییس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور، ائمه جمعه و جماعات، روحانیان و اصحاب رسانه‌ها و مطبوعات این استان پیش از ظهر امروز در محل سالن همایش‌های بانک کشاورزی سمنان برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام مهدی یوسف‌تبار معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در این مراسم با تأکید بر نقش مثبت رسانه‌ها در آشنا نمودن مردم با آثار و برکات وقف اظهار داشت: امروز با توجه به سرعت و بستر گسترده اطلاع‌رسانی رسانه‌ها می‌توانند نقش بسیاری مهمی در اشاعه فرهنگ وقف ایفا کنند.

 

وی وقف را بهترین نوع احسان برشمرد و افزود: موقوفات صدقه‌های جاریه‌ای هستند که مفسران قرآن و راویان حدیث بار‌ها به جاری و ساری بودن خیر این سنت حسنه و موضوع ماندگاری اصل این صدقه و نام صدقه دهنده اشاره کرده‌اند.

 

حجت الاسلام یوسف‌تبار تصریح کرد: وقف یعنی حبس کردن اصل مال و منفعت را در اختیار دیگری قرار دادن، همانا این سنت نبوی برای واقف و چندین هزار نفری که در طول تاریخ از آن استفاده می کنند سودمند و منشأ خیر است.

 

معاون اداره کل استان سمنان با اشاره به موقوفات بسیار ائمه اطهار(ع) و اصحاب رسول خدا(ص) در راه تأمین آب مصرفی مردم در صدر اسلام به واقفان توصیه کرد آنچنان که رسول اکرم(ص) فرمودند: بهترین اموال خود را وقف نمایید و با توجه به نیازهای امروز و آینده جامعه اسلامی موضوع وقف را انتخاب کنید.  

 

گفتنی است، سخنرانی حجت الاسلام سید علی مهدی‌نژاد مدیر استانی حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سمنان، روح جمعه ای رییس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور و تجلیل از فعالان رسانه‌ای حوزه وقف در استان سمنان از دیگر بخش‌های این مراسم بود./977/پ202/ب

ارسال نظرات