۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۹۳۲۴۸

فعالیت دو مرکز تخصصی در حوزه های علمیه مازندران

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه مازندران به فعالیت دو مرکز تخصصی حوزوی در استان اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست های مهم مدیریت استان توسعه و گسترش مراکز تخصصی حوزوی است که نیازمند فراهم شدن زیرساخت ها است.
حوزه علميه

حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش و پژوهشی حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با بیان این که در حوزه های علمیه استان به غیر از شهرستان بابل، دو هزار طلبه در سطوح مختلف مشغول تحصیل هستند، گفت: 22 مدرسه علمیه نیز زیر نظر مدیریت حوزه های علمیه مازندران فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به این که دو مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل و آموزش کلامی بابل در استان وجود دارد، بیان داشت: مراکز تخصصی زیرساخت ها و زمینه هایی می خواهد که برای گسترش این مراکز نیازمند آن هستیم.

 

معاون آموزشی و پژوهشی حوزه های علمیه مازندران با تاکید بر این که اراده مدیریت حوزه های علمیه استان در آن بوده تا به وقت خود مراکز تخصصی را توسعه دهد، ادامه داد: برنامه هایی برای گسترش این مراکز در سال جاری و سال آینده وجود ندارد.

 

حجت الاسلام اکبری با بیان این که قدم اول در خصوص ترویج فعالیت های پژوهشی در حوزه های علمیه تقویت بعد آموزشی است، اضافه کرد: زمانی می توانیم به طور جدی در فعالیت های پژوهشی گام برداریم که طلاب در درک مطلب و متون آموزشی قوی بوده و توانمندی های لازم را در این راستا داشته باشند.

 

وی با اشاره به این که ما از اساتید حوزه های علمیه خواستیم آموزش های آن ها بر مبنای پژوهش باشد، گفت: ایجاد کارگاه های آموزشی در بخش پژوهش و تقویت اساتید در راستای پژوهش از جمله اموری بوده که باید با نگاه ارزنده ای به آن توجه شود.

 

معاون آموزشی و پژوهشی حوزه های علمیه مازندران، ادامه داد: توسعه فعالیت های پژوهشی در حوزه های علمیه نیازمند گام های اساسی بوده که آشنایی طلاب با اصول و مقدمات پژوهشی باید از سطح یک طلاب شکل گیرد.

 

حجت الاسلام اکبری با تاکید بر این که تقویت بخش پژوهش نیازمند بودجه است، گفت: اگر بودجه لازم برای فعالیت های پژوهشی فراهم شود می توان قدم های خوبی در این راستا برداریم./950/پ202/ب

ارسال نظرات