۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۹۳۰۲۱

اربعین نقطه عطف عزاداری های عاشورا/ تجمع هیأت های عزاداری در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ اربعین نقطه عطف عزاداری های مردم برای امام حسین و روز وداع با ماه محرم است به همین دلیل مردم حضور پرشوری در عزاداری های اربعین داشته و در خراسان جنوبی هزار و 500 هیئت عزاداری در هیئت محبان الحسین بیرجند تجمع دارند.
اربعین نقطه عطف عزاداری های عاشورا/ تجمع هیأت های عزاداری در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مردم خراسان جنوبی هم پای ملت ایران از ساعت های آغازین صبح حضور پرشوری در تکایا و حسینیه های عزاداری دارند و در حال حاضر بیش از هزار و 500 هیئت عزاداری در هیئت محبان حسین یا هیئت حسینی بزرگترین هیئت عزاداری شهر بیرجند اجتماع دارند.

 

حضور زنان، مردان و کودکان در این مراسم بسیار پرشور است و مردان هماهنگ با بکدیگر مشغول سینه زنی هستند که این اخلاص جلوه خاصی به محل اجتماع هیئت ها داده است.

 

امروز مردم خراسان جنوبی با حضور پرشور در مراسم عزاداری ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین را لبیکی محکم گفتند و نشان دادند تا آخرین قطره خون خود مدافع ارزش های عاشورا هستند.

 

حضور پرشور مردم خراسان جنوبی در مراسم اربعین به استکبار جهانی نشان داد که ملت آزاده ایران هرگز بر سر حقوق مظلومان و مبارزه با حق با سران استکبار هم پیمان نشده و همیشه در جهان مدافع حقوق مظلومان هستند.

 

حجت الاسلام رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند هم حضور مردم را در مراسم اربعین حاصل شکوه و صلابت واقعه کربلا عنوان کرد و گفت: پیام عاشورا به حدی رسا است که پس از گذشت هزار سال هنوز هم با یک ندای خود هزاران لشکر را در جبهه حق جمع می کند.

 

امام جمعه بیرجند عزاداری مردم را نشانه عمق ولایتمداری آنها عنو ان کرد و گفت: تربیت حرها و علی اکبرها برای امام زمان مهم ترین وظیفه زنان و مردان ایرانی است.

 

حجت الاسلام رضایی بیرجندی اجتماع هیئت های عزاداری را نقطه وحدت آنها در خون خواهی امام حسین عنوان کرد.

 

وی با اشاره به این که ماه محرم  امسال هم تمام شد، گفت: مردم باید سعی کنند در تمامی وجود خود عاشورا را برای همیشه زنده نگه دارند و بدانند همه روزها عاشورا و همه زمین ها کربلا است بنابراین به احترام امام حسین باید همواره پاسدار حق باشند و از گناه دوری کنند./968/پ202/ب

ارسال نظرات