۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۹۲۷۴۲
استاد درس خارج حوزه تبیین کرد؛

سلفی گری، وهابیت و چالش های پیش رو

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم به تبیین بحث سلفی گری، وهابیت و چالش های پیش رو پرداخت و گفت: وهابیت پیامبر اکرم(ص) و خداوند متعال را نشناخته‌اند.
حجت الاسلام والمسلمين نجم الدين طبسي در دومين همايش ياوران خورشيد در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین نجم الدین مروجی طبسی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گردهمایی روحانیون کاروانهای عمره مفرده به تبیین بحث سلفی‌گری، وهابیت و چالش‌های پیش‌رو پرداخت و گفت: وهابیت پیامبر اکرم(ص) و خداوند متعال را نشناخته‌اند.

 

وی با اشاره به روایتی به نقل از اهل سنت، افزود: ابن عمر روایتی را از پیامبر اکرم‌(ص) نقل می‌کند که دعا کردند خدایا شام و یمن را مورد برکت قرار بده، حاظران گفتند برای نجد هم دعا کنید، پیامبر دوباره فرمودند خدایا شام و یمن را مورد برکت قرار بده، حضار دوباره حرف خود را تکرار کردند و پیامبر فرمود فتنه از آنجا سر برمی‌آورد.
 
استاد درس خارج فقه حوزه با بیان اینکه اهل نجد حزب و امت شیطان هستند، گفت: ابن عابدین که حنفی است در جلد چهارم الدرالمختار صفحه 449 در این‌باره وقتی سخن از خوارج و برخورد قاطع امام علی‌(ع) با اینها به میان می آورد می‌گوید نمونه خوارج در زمان ما اتباع محمد بن عبدالوهاب هستند که از نجد آمده و حرمین را در اشغال خود درآورده‌اند.
 
وی با اشاره به ادعای وهابیت مبنی بر حنبلی بودن، متذکر شد: آنها تنها خود را مسلمان می دانند و هرکه را مخالف اعتقاد اینها باشد مشرک می شمارند، خود را مسلمان واقعی دانسته و همه مذاهب دیگر را مشرک می‌دانند، از این رو به جنگ سنی‌ها رفتند و خون سنی‌ها را مباح دانستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین طبسی ادامه داد: در سال 1233 قمری گردان‌هایی از مصر با اینها درگیر شدند و چهارده هزار نفر آنان را کشتند و بلاد اسلامی تا مدتی از شرّ آنها راحت بود، خداوند شوکتشان را شکست و شهرشان را ویران کرد و مسلمان‌ها بر اینها غالب شدند تا جریان وهابیت در جمع اهل سنت لانه نکند.
 
وی نقاط اشتراک شیعیان با اهل تسنن را بیش از نقاط اختلاف دانست و تصریح کرد: اگرچه نقاط اشتراک ما با اهل سنت بسیار است اما با وهابیت اینگونه نیست، با وهابیت این مذهب سراپا خرافی و ضد قرآنی به تعبیر امام راحل هیچ نقطه اشتراکی نداریم که اینها از اسلام هیچ هضی نبرده اند.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه وهابیت با همه مسلمانان مشکل دارند، به برخی از اعتقادات این فرقه ضاله اشاره کرد و گفت: ابن وهاب می گوید درخواست کردن از نبی پس از رحلت شرک است و اگر از پیامبر درخواستی کنید خونتان مباح است که با این فتوا 70 هزار شیعه در شامات قتل عام شدند.
 
وی با اشاره به توسل محمدبن منکدر از علمای اهل سنت به پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: ذهبی نقل می‌کند کلاس درس این آقا در مسجد پیامبر اکرم‌(ص) بود گاهی فراموشی به او دست می‌داد کلاس درس را رها می‌کرد صورت روی قبر شریف پیامبر می‌گذاشت، علت را که از او پرسیدند گفت وقتی فراموشی به من دست می‌دهد، از قبر پیامبر طلب شفا می‌کنم.
 
این کارشناس حوزوی با بیان اینکه ابن عبدالوهاب می‌گوید اساتید من تا ششصد سال همه مشرک هستند، خاطرنشان کرد: می پرسند که اگر اینگونه هستند احادیث را از چه طریقی گرفتی می گوید من مانند خضر می‌مانم که هرچه می‌گیرد از وحی می‌گیرد پس دین او جدید است و بر او هم وحی صادر می‌شود./920/پ202/ی
ارسال نظرات