۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۹۲۴۲۵
در جمع طلاب کرمانی مطرح شد؛

مدیریت مسجد وظیفه فراموش شده طلاب

خبرگزاری رسا ـ رییس دادگاه ویژه روحانیت استان کرمان با اشاره به اهمیت مدیریت مسجد به عنوان وظیفه فراموش شده طلاب، عنوان کرد: مدیریت مسجد مرتبه پایینی از رهبری جامعه و اساس کار یک طلبه است؛ اما متأسفانه برای مدیریت مسجد طلبه ای به صورت تخصصی تربیت نمی‎شود.
مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام محمد طهماسبی، رییس دادگاه ویژه روحانیت استان کرمان، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه محمودیه با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) پیرامون اوصاف رهبران فکری و عقیدتی جامعه، گفت: اولین ویژگی یک رهبر و امام شرح صدر آن است که تمامی طلاب باید این را همیشه مد نظر داشته باشند.


وی با اشاره به ناملایمات و مشکلاتی که برای طلاب پیش می آید؛ عنوان کرد: اگر طلاب شرح صدر نداشته باشند و با مردم و اطرافیان خود متکبرانه برخورد کنند سبب بروز اقداماتی می شود که خلاف شأن انسانی است.


حجت الاسلام طهماسبی اظهار داشت: طلاب باید باور داشته باشند که در بین مخلوقات خداوند هیچ چیز نیستند و همچنین ارزش و برتری بر دیگران برای خود قائل نباشند که در این صورت پیشرفت های خوبی هم برای خود طلاب و هم برای دین در جامعه پدید می آید.


وی با اشاره به اهمیت مدیریت مسجد به عنوان وظیفه فراموش شده طلاب، عنوان کرد: مدیریت مسجد مرتبه پایینی از رهبری جامعه و اساس کار یک طلبه است اما متأسفانه برای مدیریت مسجد طلبه ای به صورت تخصصی تربیت نمی شود.


رییس دادگاه ویژه روحانیت کرمان با اشاره به اخلاق اسلامی، ابراز داشت: طلاب بایستی پوششی از اخلاق اسلامی بر جنبه معنوی خود داشته باشند و اهل عبودیت و توسل و همه ویژگی های اخلاقی باشند.


وی با معرفی علم آموزی به عنوان وظیفه اصلی طلبه، اظهار داشت: اگر باور داشته باشیم که خداوند خالق است و این مخلوقات دارای علومی بی انتها هستند در هر رشته باشیم هر چه قدر بخوانیم احساس می کنیم کمتر می دانیم و این احساس می بایست تقویت شده تا سبب تلاش برای یادگیری هرچه بیشتر برای طلاب شود.


حجت الاسلام طهماسبی با اشاره به رفتار های مختلف طلاب در عرصه های مختلف گفت: طلاب بایستی حکیمانه رفتار کنند به گونه ای که هر تصمیمی که می خواهند بگیرند تمام جهات و پیامد ها را بررسی کنند که در این صورت برای جامعه الگو می شوند.


وی در پایان با اشاره به سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به کرمان عنوان کرد: بنده حق دخالت در مسائل سیاسی را ندارم اما به عنوان دستگاه نظارتی اگر تخلفی خارج از قانون رخ دهد برخورد می کنیم همچنین طلاب بایستی با در نظر گرفتن اقتضای وقت به وظیفه خود عمل کنند./9704/پ 202/س

 

ارسال نظرات