۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۹۲۳۵۸
با حضور حجج اسلام زائری و مرادی؛

نشست «رسانه و هیأت» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست «هیأت و رسانه» با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مدیر عامل مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.
حجت‌الاسلام شهاب مرادي

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست «هیأت و رسانه» با حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام زائری مدیر عامل مجموعه فرهنگی سرچشمه، حسن سلطانی، عبدالرضا هلالی و مهدی زنگنه، در خبرگزاری «نسیم» برگزار شد.

گفتنی است؛ مبحث دوم این نشست با عنوان "مخاطب در رسانه هیأت" را از نظر می‌گذرانید.

در این مراسم  حجت الاسلام شهاب مرادی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان این‌که هر مخاطبی سلیقه‌ای دارد و باید برای همان سلیقه برنامه ریزی شود، ابراز داشت: مخاطبی خواندن آقای هلالی را دوست دارد، یکی هم دوست دارد بنشیند پای منبر یک مداح فینه‌ای که با یا رحمن و یا رحیم شروع می‌کند، خب ما نمی‌توانیم آن کسی که خواندن هلالی را دوست دارد به زور بیاوریم پای منبر این آقا بنشانیم.

در ادامه حجت‌الاسلام زائری تأکید کرد: ما در هر سطحی از کفش دار هیأت تا منبری و مداح، از مخاطبمان عقب هستیم و از زاویه رسانه‌ای آن سرعت تحولات اجتماعی و مخاطب خیلی بیشتر از ماست و توقع خیلی خیلی بیشتر از کاریست که ما کردیم.

وی افزود: دلایل این عقب ماندگی و فاصله یک بحث دیگریست، یکی از آن دلایل به طور جدی این است که منابع تامین مالی چنین کارهایی باید مردمی باشد، باید درون خود فضای هیأت باشد، نباید به سمت کارهای دولتی برود که یکی از امتیازات هیأت این است که مردمی است و به نهادهای مردمی و مناسبات سیاسی و اینها چندان آلوده و گرفتار نیست.

این کارشناس امور دینی گفت: طبیعتا رسانه هیأت یا کارهای مطالعاتی و پژوهشی درباره هیأت در همین چهار چوب تعریف می‌شود که این کارها واقعا هزینه بردار است، یعنی من به‌عنوان بخش خصوصی امکان این‌که چنین هزینه‌ای بکنم را نداشته و با چنین وضعیتی نیروی متخصص و کارشناس در این حوزه هم نمی‌توانم پیدا بکنم که بتواند آن خلا را جبران کند.

در این مراسم مهدی زنگنه، شاعر و مداح اهل بیت(ع) اظهار داشت: یکی از مباحث مهم علوم رسانه مخاطب شناسی و تولید محتوا برای طبقات و سلایق گوناگون مخاطبان است و هر رسانه‌ای مخاطبش را باید بشناسد، رده بندی سنش را بداند، تحصیلاتش را بداند تا برای آن برنامه‌ریزی کند.

وی افزود: در رسانه‌های موفق یک اتاق فکر و شورای ارزشیابی وجود دارد که یکی از کارهایشان این است که مخاطب شناسی می کنند و بر اساس آن برای مخاطب محصول تولید می کنند.

این شاعر و مداح اهل بیت(ع) گفت: آیا در هیئات ما چنین اتاق فکری وجود دارد؟ آیا برای مخاطبان گوناگون برنامه های مناسب سلایق و علایقشان داریم؟ بنظر من این اتاق فکر وجود ندارد. همه چیز با سلایق فردی مدیریت می شود و علمی نیست.

زنگنه اظهار داشت: ما دو سه سری مخاطب داریم، یک سری مخاطب به قول معروف بچه هیأتی‌اند، یک سری مخاطب داریم که گاه گاهی می‌آید هیأت، یک سری مخاطب هم مخاطب رهگذر است، یک صدایی به گوشش می رسد و می گوید حالا یک هیئتی هم برویم، یک سری مخاطب هم هستند که بی‌تفاوتند اما جزو مخاطبین هیأت‌ها هستند./9598/د102/ن

ارسال نظرات