۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۹۱۷۲۷

هزینه یک میلیارد تومانی واقفان مازندرانی برای عزاداری امام حسین

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که بیش از 64 درصد نیت واقفان استان برای عزاداری امام حسین(ع) است، گفت: در راستای اجرای صحیح نیات واقفان از محل موقوفاتی که به نیات عزاداری امام حسین(ع) وقف شده بود یک میلیارد تومان در بقاع متبرکه مازندران هزینه شده است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در جمع مدیران اوقاف استان در ساری با تسلیت ایام ماه صفر، گفت: در راستای اجرای صحیح نیات واقفان از محل موقوفاتی که به نیات عزاداری امام حسین(ع) وقف شده بود یک میلیارد تومان در بقاع متبرکه مازندران اطعام‌دهی صورت گرفت.

 

وی یکی از اهداف مهم اوقاف مازندران را تبدیل بقاع متبرکه به ‏قطب فرهنگی دانست و بیان داشت: استفاده از فضای معنوی آستان مقدس امامزادگان برای انجام امور فرهنگی و دینی از دیگر برنامه‌ها و اهداف این اداره‌ کل است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان داشت: امام حسین(ع) در رسالت خود، اهدافی چون اصلاح جامعه اسلامی، مبارزه با ظلم، مبارزه با جنایتکاران تاریخ، طرفداری از عدالت، طرفداری از آزادی، طرفداری از پاکی و ایمان را به عهده داشته و ما باید بتوانیم این درس‌ها را میان مردم توسعه و اشاعه دهیم.

 

حجت الاسلام علیزاده همچنین به اعزام مبلغ در ماه محرم و صفر به مناطق محروم استان اشاره کرد و با بیان این که اعزام مبلغان دینی در ماه محرم بر اساس نیاز و تقاضای شهرستان‌ها صورت گرفت، افزود: مبلغان در طرح سوگواره عاشورایی به تبلیغ در زمینه ویژگی‌های امام حسین(ع) و اهداف عاشورا پرداختند.

 

وی با اشاره به برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در 323 امامزاده و بقعه متبرکه مازندران، افزود: سخنرانی، عزاداری، برپایی خیمه‌های معرفت دینی، قرائت ‏زیارت عاشورای حسینی، توزیع کتاب و پوستر و تعزیه‌خوانی از جمله برنامه‌های بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان بود.‏

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اعزام 80 مبلغ دینی اعزامی از قم برای تبلیغ مبانی دینی و اجرای سخنرانی و مراسم عزاداری در امامزادگان مازندران، گفت: 120 مبلغ بومی و ثابت در طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان مازندران فعالیت کردند.

 

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: قرائت زیارت عاشورا، مقتل‌خوانی، ذکر مصیبت امام حسین(ع) و یاران با‌وفایش، تعزیه و ‏سخنرانی را از ویژه‌برنامه‌های مهم سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه سراسر استان بود.

 

وی اطعام‌دهی به عزاداران حسینی را در راستای اجرای نیات واقفان دانست و افزود: بیش از 64 درصد نیات موقوفات استان ‏مازندران با نیت عزاداری و اطعام‌دهی عزاداران در ایام محرم و صفر در سطح استان به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ وقف جمعی در جامعه تأکید کرد و گفت: وقف جمعی از بهترین شیوه های وقف است که می تواند برای موضوعات مختلف جامعه صورت گیرد تا اجر و پاداش آن در دنیا و آخرت به همه واصل شود.

 

مدیر کل اوقاف  وامور خیریه مازندران تصریح کرد: گرایش به وقف در بین مسلمانان از رونق خاصی برخوردار است و در تاریخ نقش مهمی در حیات جوامع اسلامی در عرصه های مختلف مذهبی، فرهنگی، بهداشتی و عمرانی ایفا کرد.

 

حجت الاسلام علیزاده بیان کرد: وقف ارتباط تنگاتنگی با مصالح عمومی دارد به نوعی که با وقف ثروتمند به فقیر می اندیشد و توانا به سراغ ناتوان می رود و بسیاری از نیازمندی های عمومی از این راه برطرف می شود و به این ترتیب نوعی عدالت اجتماعی در جامعه رواج می یابد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای 190پروژه عمرانی موقوفات، امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران در هشت ماه نخست امسال خبر داد و گفت: علاوه بر این تا پایان امسال 157 پروژه عمرانی باید در بقاع متبرکه استان اجرایی شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که تعمیردسته بندی اقتصادی موقوفات و سرمایه گذاری در رقبات بلامعارض مستعد در اولویت ویژه این معاونت قرار دارد، بیان کرد: طبق دستورالعمل هشت  پروژه تا پایان سال باید در مازندران باید دسته بندی شود.

 

وی از  دسته بندی هشت  پروژه در هشت نخست سال جاری در مازندران خبر داد و بیان کرد: دسته ند این تعداد پروژه از پیشرفت هشت درصدی برخوردار بوده است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که در ‏مازندران، 13 هزار و94  موقوفه وجود دارد، افزود: از این تعداد 12 هزار و 214 موقوفه متصرفی و ‏‏880 موقوفه به صورت غیرمتصرفی اداره می شود./950/پ202/س

ارسال نظرات