۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۹۱۲۴۳

تجلیل از آیت الله مکارم شیرازی در نوزدهمین المپیاد قرآنی جامعه المصطفی العالمیه

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه از تجلیل از شخصیت و خدمات قرآنی حضرت آیت الله مکارم شیرازی همزمان با برگزاری نوزدهمین المپیاد قرآنی المصطفی در بهمن ماه سال جاری خبر داد.
حجت‌الاسلام محمدرضا صالح


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد رضا صالح معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه شامگاه دوشنبه در دیدار دست اندرکاران برگزاری نوزدهمین المپیاد قرآنی جامعه المصطفی العالمیه با حضرت آیت الله مکارم شیرازی، گزارشی از روند برگزاری این المپیاد قرآنی ارائه کرد.

 

وی با بیان این که در بعد بین الملل جامعه المصطفی العالمیه نماینده حوزه علمیه به شمار می آید، تصریح کرد: تشکیل شبکه بزرگ مبلغان افتخار جامعه المصطفی العالمیه است و در دهه محرم امسال نیز حدود سه هزار مبلغ از سوی این نهاد به بلاد مختلف اعزام شده اند.

 

حجت الاسلام صالح با بیان این که مجالس بسیار باشکوهی در کشورهای مختلف در دهه محرم برپا شده است، تصریح کرد: بسیاری از مساجد و مراکز فرهنگی کشورهای مختلف در اختیار طلاب جامعه المصطفی است.

 

وی بیان داشت: طلاب ما تاکنون قرآن، نهج البلاغه و بسیاری از کتب مذهبی را به زبان های مختلف زنده دنیا ترجمه کرده و در اختیار تشنگان حقیقت و معرفت قرار داده اند.

 

حجت الاسلام صالح یکی از رویدادهای بزرگ قرآنی را برگزاری المپیاد قرآنی جامعه المصطفی العالمیه دانست و با بیان این که این المپیاد تاکنون ثمرات ارزشمندی داشته است، گفت: این المپیاد بزرگ ترین رویداد قرآنی در جهان اسلام به شمار می رود.

 

وی اضافه کرد: المپیاد قرآنی جامعه المصطفی العالمیه از جهت تنوع قرآنی در چهل الی هفتاد کشور دنیا برگزار می شود و مشارکت بیست هزار نفر در آن و رقابت طلاب المصطفی در بیش از سی رشته موقعیت خاص و ویژه ای به این رویداد قرآنی بخشیده است.

 

وی از فعالیت 260 دارالقرآن وابسته به جامعه المصطفی در کشورهای مختلف جهان خبر داد و با اشاره به برگزاری نوزدهمین المپیاد قرآنی المصطفی در بهمن ماه سال جاری گفت: تمرکز اصلی در این المپیاد بر قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و دیگر آثار بزرگان دینی است.

 

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که در این المپیاد از حضرت آیت الله مکارم شیرازی تجلیل خواهد شد، گفت: خدمات این مرجع تقلید در عرصه فعالت های قرآنی بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است.

 

گفتنی است، در هجدهمین المپیاد قرآنی جامعه المصطفی العالمیه نیز از حضرت آیت الله جعفر سبحانی به پاس تلاش های چندین ساله این مرجع تقلید و فعالیت های قرآنی و تفسیری وی تجلیل شده بود. /924/پ202/ج
 

ارسال نظرات