۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۹۱۱۲۲

نشست ائمه جماعات و روحانیان مساجد زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان در دیدار با ائمه جماعات و روحانیان مساجد زنجان در سازمان تبلیغات اسلامی زنجان، حضور روحانیان در برنامه های مذهبی را عامل رونق این مراسم ها عنوان کرد.
حجت الاسلام اذن الله خدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام اذن الله خدایی، مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان، امروز در دیدار با ائمه جماعات و روحانیان مساجد زنجان در سازمان تبلیغات اسلامی زنجان، حضور روحانیان در برنامه های مذهبی را عامل رونق این مراسم ها عنوان کرد و گفت: باید روحانیان در مراسم های ختم و عزاداری‌ها نیز حضور پررنگ تری داشته باشند چون نبود روحانی در این گونه مراسم ها می تواند به یک آفت تبدیل شده و سبب اشاعه برخی از تحریفات شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه بر اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت روحانیان تاکید کرد و اظهار داشت: کشور بدون عالم همانند کشور بدون طبیب است و همان طوری که مملکت نیاز به طبیب دارد در امور فرهنگی و دینی هم باید روحانیان با حضور در صحنه های مختلف بر ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) همت کنند و سبب جذب مردم به تعالیم اسلامی شوند و لذا برنامه های فرهنگی و دینی باید با محوریت روحانیان برگزار شود.

 حجت الاسلام خدایی در ادامه نقش روحانیان در صحنه های مختلف انقلاب را تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی به برکت حضور روحانیان به پیروزی رسیده است و روحانیان باید از فرصت های مناسبت های مذهبی به بهترین شکل استفاده کنند و وظیفه خود که همان تبلیغ دین اسلام است را به بهترین وجه و شکل ممکن انجام دهند.

 وی در ادامه به برگزاری دائمی و مرتب نمازهای جماعت در مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: اقامه تمام نمازهای جماعت باید با حضور روحانیان در مساجد برگزار شود و البته روحانیان نیز باید از حضور جوانان در مساجد و از جمله حضور در هیأت امنای مساجد بهره گرفته و در مدیریت مساجد از وجود جوانان و انرژی جوانی آنها بهره مند شوند.

 حجت الاسلام خدایی در پایان بر استفاده از ظرفیت عظیم مساجد در اجرای برنامه های فرهنگی و دینی تاکید کرد و گفت: باید برای جذب مردم و به خصوص جوانان به مساجد تلاش کرد تا همه برنامه ها از جمله برنامه های هیئات مذهبی در مساجد با محوریت روحانی و قرآن برگزار شود تا ان شاء الله از یک جامعه دینی سالم برخوردار شویم. /949/پ202/پ202/س

ارسال نظرات