۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۹۰۶۲۸

کشته شدن 200 نفر در درگیری های اخیر سوریه

خبرگزاری رسا ـ در میان کشته شدگان ۴۱ تن از اعضای گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده نظیر "دولت اسلامی در عراق و شام" و نیز "جبهه النصره" بوده‌اند.
عناصر مسلح در سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: در درگیری‌های دو روز اخیر در سوریه میان شورشیان و نیروهای ارتش تقریبا 200 نفر کشته شدند.


سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه، از مخالفان دولت بشاراسد، مستقر در لندن روز یکشنبه (24 نوامبر/3 آذر) اعلام کرد که تنها در جریان درگیری‌ها در منطقه غوطه در این روزها 160 نفر جان باخته‌اند.


قابل ذکر است ارتش سوریه از زمان حمله شیمیایی مشکوک در این منتطقه، کنترل این منطقه را در دست گرفته است.


به گفته این سازمان در میان کشته شدگان 41 تن از اعضای گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده نظیر "دولت اسلامی در عراق و شام" و نیز "جبهه النصره" بوده‌اند. این سازمان اضافه کرده است که 55 شورشی دیگر، 36 سرباز ارتش و 5 خبرنگار سوری نیز میان کشته‌ها بوده‌اند.


دویچه وله در ادامه افزود: کشورهای ذی نفوذ در تلاش‌اند تا طرفین درگیر در سوریه را تا پایان سال جاری میلادی در سوئیس بر سر میز مذاکره بیاورند. اخضر ابراهیمی، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب روز یکشنبه با شماری از اعضای اپوزیسیون سوریه دیدار کرد.


مخالفان می‌گویند  تا زمانی تضمین داده نشود که بشاراسد در آینده سوریه جایی نخواهد داشت، حاضر به مذاکره نیستند. حکومت سوریه از مذاکره با مخالفان استقبال کرده اما گفته است که هیچ پیش‌شرطی را برای مذاکرات نمی‌پذیرد.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات