۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۸۹۹۳۸
در آستانه لویه جرگه؛

ناامنی فزاینده در افغانستان

خبرگزاری رسا ـ عملیات انتحاری در بلخ در حالی صورت گرفته است که بر اثر انفجاری دیگر، یک بمب کنار جاده‌ای در پغمان در شمال غرب کابل، دو افسر پلیس را کشته است.
بمب هاي کنارجاده اي در افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: ظاهر وحدت معاون والی بلخ از یک سوء قصد جان سالم به در برد.


عبدالرزاق قادری مسئول امنیت فرماندهی پلیس ولایت بلخ به بی بی سی گفت: حوالی ساعت دوازده ظهر امروز یک شخص انتحار کننده، مواد انفجاری همراهش را در مسیر رفت و آمد معاون والی بلخ در مقابل خودروی او، منفجر ساخته است.


آقای قادری گفت که یک غیرنظامی در این رویداد کشته شده و چهار نفر دیگر از جمله دو محافظ معاون والی بلخ زخمی شده‌اند.


به گفته آقای قادری، این حمله انتحاری کار طالبان بوده، ولی هنوز مسئولیت آن را هیچ گروهی به عهده نگرفته است. تحقیقات نیروهای امنیتی بلخ در مورد حادثه جریان دارد.


بلخ در شمال افغانستان واقع است و از ولایات امن این کشور به شمار می رود.


عملیات انتحاری در بلخ در حالی صورت گرفته است که بر اساس یک خبر دیگر، منابع پلیس در کابل به بی بی سی گفته اند که بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در پغمان در شمال غرب کابل، دو افسر پلیس کشته شده اند.


امرالله خان فرمانده پلیس محلی پغمان گفت که این بمب از دور کنترل می‌شد.


به گفته او، ابتدا ماموران امنیتی بمبی دیگر را در زیر یک پل کشف کردند و زمانی که ماموران برای خنثی کردن آن به محل اعزام شدند، بمب دومی بر سر راه آنها منفجر شد.


گفته شده که شماری دیگر از نیروهای امنیتی در این رویداد زخمی شده اند، اما منابع پلیس از ارائه جزئیات بیشتر در این مورد خوداری کردند./1421/1409/ح

ارسال نظرات