۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۸۹۹۲۵

سفر اولاند به مناطق اشغالی

خبرگزاری رسا ـ سفر این مقام ارشد فرانسه در حالی صورت می گیرد که مذاکره کنندگان کشورمان قرار است طی چند روز آینده، با نمایندگان گروه 1+5 در ژنو دیدار کنند.
فرانسه و اسرائيل

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در گزارشی خبر از سفر فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه به سرزمین های اشغالی خبر داد.


گفتنی است سفر این مقام ارشد فرانسه در حالی صورت می گیرد که مذاکره کنندگان کشورمان قرار است طی چند روز آینده، با نمایندگان گروه 1+5 در ژنو دیدار کنند.


اولاند، در دیدار سه روزه اش از سرزمین های اشغالی همچنین قرار است در جهت بهبود مناسبات تجاری بین رژیم صهیونیستی و فرانسه عمل کند.


لازم به ذکر است که در این سفر علاوه بر روسای چندین شرکت تجاری بزرگ، وزیر کشور فرانسه که از جمله مذاکره کنندگان گروه 1+5 در پرونده اتمی ایران است، رییس جمهور فرانسه را همراهی می کند.


گفتنی است اهمیت این سفر، به قدری برای سران رژیم صهیونیستی پر اهمیت است که شیمون پرز رئیس جمهور و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هم برای مراسم استقبال از اولاند در فرودگاه حاضر شده اند.


نتانیاهو پیشتر فرانسوا اولاند را دوست نزدیک اسرائیل توصیف کرده بود.


نتانیاهو و پرز هر دو از فرانسه خواسته اند که موضع محکم خود در مذاکرات آینده 5+1 با ایران را که قرار است 20 نوامبر در ژنو از سرگرفته شود، حفظ کند.


شیمون پرز در ادعایی مضحک به نشریه فرانسوی "ژورنال دو دیمانش" گفت:‌ ما اطمینان داریم که اگر ایران بمب خود را بسازد، تمام کشورهای خاورمیانه می خواهند از همین روش پیروی کنند.


گروه 5+1 متشکل از پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد آمدیکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین به علاوه آلمان مذاکرات بین المللی برای حل برنامه اتمی ایران را برعهده دارند./1415/1409/ح

ارسال نظرات