۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۲:۲۲
کد خبر: ۱۸۹۶۹۴
حجت‌الاسلام والمسلمین میر باقری:

شفاعت امام حسین یکی از رزق‌های عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم یکی از ویژگی‌های شفاعت را تطهیر انسان دانست و گفت: یکی از رزق‌های عاشورا شفاعت امام حسین(ع) است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدمهدي ميرباقري رئيس فرهنگستان علوم اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم شب تاسوعای حسینی در جمع زائران و عزادارن حرم حضرت معصومه(س)، با بیان این‌که شفاعت از رحمت‌های ویژه خداوند است که به محبین، خاشعین و افراد خاص اختصاص پیدا می‌کند، گفت: به جز چهارده معصوم(ع) همه به شفاعت نیاز دارند.
 
وی با بیان این‌که یکی از ویژگی‌های شفاعت تطهیر انسان است، ابراز داشت: تنها معصومان(ع) و انبیای الهی هستند که طاهرند و حتی مؤمنان نیز دارای ناخالصی هستند.
 
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به این‌که مؤمنان گناه نکرده و از آن لذت هم نمی‌برند، اظهار داشت: انسانی که در بندگی و اطاعت خدا ثابت قدم باشد هیچگاه از اعضا و جوارح خود غافل نمی‌شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری درگیری و مخالفت با ولی خدا را گناهی بزرگ و غیر قابل بخشش خواند و افزود: لغزش و ترک اولی میان مؤمن و خدا حجاب ایجاد می‌کند.
 
وی با اشاره به حضور ملائکه و جنیان در روز عاشورا برای کمک به امام حسین(ع)،‌ گفت: امام حسین(ع) کمک جنیان و ملائکه را نپذیرفتند چون با شهادت خود شفاعت هدایت را برای شیعیان می‌خواستند.
 
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با تأکید بر این‌که انسان نیازمند شفاعت ائمه اطهار(ع) است، ابراز داشت: شفاعت ائمه اطهار(ع) در دنیا و آخرت مورد نیاز مؤمنان است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به معنای صحیح شفاعت، گفت: شفاعت به این معنا نیست که انسان به هر کاری دست بزند و وارد بهشت شود؛ شفاعت، بکاء و زیارت در مؤمنان ایجاد غرور نمی‌کند.
 
 وی با بیان این‌که یکی از رزق‌های عاشورا شفاعت است، شفاعت امام حسین(ع) را همراه محبان دانست و گفت: شفاعت امام حسین(ع) لحظه‌ای از ما برداشته نمی‌شود./927/پ202/ی
ارسال نظرات