۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۸۹۶۲۰
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

بزرگداشت عاشورا زمینه ساز جهانی سازی آن شده است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که بزرگداشت عاشورا زمینه ساز جهانی سازی آن شده است، ادامه داد: مجالس عزای امام حسین(ع) از ایران خارج شده و در کشورهای دنیا برگزار می شود که افتخاری ارزنده و والا است.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، دوشنبه شب در مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) که در اداره مخابرات آمل برگزار شد با بیان این که نه تنها ما بلکه همه موجودات در عزای امام حسین(ع) غمگین هستند، گفت: اگر درک نکنیم و نشناسیم توان این که به مدارج والا برسیم را نخواهیم داشت.

 

وی با اشاره به این که روح و عقل انسان امام بدن و مدیر و مدبر او است، بیان داشت: اعضای بدن بدون اجازه روح کاری را انجام نداده و در مقابل آن کرنش می کنند.

 

امام جمعه آمل با بیان این که نمی شود عضو جان خود را نشناسد که امام و پیامبر جان جهان هستند، گفت: امام در همه اوصاف و خصلت های زندگی معصوم بوده که باید در تلاش باشیم تا سیره اهل بیت معصومین(ع) را در برنامه های زندگی خود قرار دهیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که انسان نباید باری به هر جهت بوده و باید تلاش کند تا تعالیم والای دینی را در زندگی خود عمل کند،ادامه داد: غیرت دینی باید در جان های همه ما نهادینه شده و تلاش کنیم تا در صراط مستقیم قرار گیریم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ذات ائمه معصومین(ع) از نور بوده که سبب می شود تا همه موجودات آنان را دوست داشته باشند، گفت: اگر مقداری نسبت به اهل بیت معصومین(ع) سرد هستیم باید ببینیم اشکال کار ما در کجا است.

 

وی با بیان این که مؤمن باید در تلاش باشد تا سبک زندگی اسلامی را به نحو شایسته ای در زندگی خود نهادینه کند، بیان داشت: انسان باید همیشه ادب را رعایت کرده و تکریم بزرگان را داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که انسانی که در جوانی بد کند در پیری بد می بیند، گفت: دردهای بی درمانی وجود دارد که نباید خود را به سوی آن برده و باید با استعانت از خداوند منان در زندگی گام برداریم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که بزرگداشت عاشورا زمینه ساز جهانی سازی آن شده است، ادامه داد: مجالس عزای امام حسین(ع) از ایران خارج شده و در کشورهای دنیا برگزار می شود که افتخاری ارزنده و والا است.

 

وی با اشاره به این که افتخار شهادت طلبی از ویژگی های بارز نهضت حسینی است، گفت: امام حسین(ع) به ما آموخته است که نباید در مقابل ظلم و ستم سکوت کنیم و باید برای اجرای عدالت گام بردایم.

 

امام جمعه آمل با بیان این که کسی که می گوید گزینه نظامی روی میز است خبری از ایران و مردم گرانقدر آن ندارد، بیان داشت: مردم ایران پیرو فرامین مقام معظم رهبری بوده و در راستای رهنمودهای گرانقدر ایشان حرکت می کنند./950/پ202/ب

ارسال نظرات