۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۹
کد خبر: ۱۸۹۴۳۵
استاد حوزه و دانشگاه:

مکتب اهل بیت مکتب ابدی شدن است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه دامغان گفت: آن مکتبی که جاودانه است مکتب تشیع و اهل بیت(ع) است، انسان اگر می خواهد ابدی شود باید در یابد که فرهنگ عاشورا و اهل بیت(ع) چگونه ماندگار و ابدی شده است بی شک راز آن در خدایی بودن است.
مکتب اهل بیت مکتب ابدی شدن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام علی فدایی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه دامغان شب گذشته در جمع عزاداران حسینی مهدیه اعظم دامغان در ادامه سلسله مباحث سیره سیدالشهدا(ع) و مقامات زیارت عاشورا به تشریح دلایل ماندگاری و ابدی شدن یاد و راه و تأثیر نهضت امام حسین(ع) پرداخت.

 

حجت الاسلام فدایی با اشاره به تلاش انسان برای ابدی شدن در طول تاریخ تأکید کرد: آدمیان اهرام ساختند، مردگان را مومیای کردند به دنبال آب حیات رفتند تا به گمان خود جاودان شوند ولی آنها راه را گم کرده بودند همانا باید به ابدی پیوست تا ابدی شد، خداوند خود ازلی است و هر رنگی جز رنگ خدایی محکوم به پاک شدن از صفحه تاریخ است.

 

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: باید بیاندیشیم که چرا فرهنگ کربلا ابدی شده و حتی امام زمان(عج) هم خود را با جد معصومش امام حسین(ع) و عاشورایش معرفی می کند، به این دلیل است که در کربلا جز خدا معنی پیدا نمی کند و لحظه و عملی نمی توانید بیابید که شخص یا گروهی مطرح باشد، در سپاه نور خواب و بیداری و حتی نفس هایی که می کشیدند ذکر خدا بود.

 

وی خاطرنشان کرد: در زیارت عاشورا می خواهیم که در دنیا و آخرت با اهل بیت(ع) همراه باشیم باید همچون آنها ابدی شویم همانا در این مسیر نباید حتی لحظه ای از سیره امام حسین(ع) فاصله بگیریم، اهل بیت(ع) امتحانات سختی را پشت سر گذاشتند پس کسانی که به دنبال ارتباط حقیقی با اهل بیت(ع) هستند باید آزمون های سختی را بگذرانند و البته صبر پیشه کنند، گاه خداوند انسان را با امتحان کردن تربیت می نماید و زمینه قرب الهی را در او ایجاد می کند.

 

این کارشناس مسائل مذهبی عاشورا را تابلویی دانست که یک سوی آن تاریکی مطلق و یک سو نور و زیبایی وصف ناپذیر است و افزود: در صحنه تاریک عاشورا حیوانات درنده ای هستند که آمده اند تا بدن های اهل بیت(ع) را بدرند و در مقابل زیبایی آنجاست که امام و اهل بیتش «رضاییم به رضای خداوند» می گویند و زینب(س) با آن همه درد، کربلا را مملو از زیبایی وصف می کند.

 

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه دامغان لازمه تفکر ابدی در اسلام را تذکر عنوان کرد و گفت: اگر من و شما زبیر هم باشیم با آن سابقه و جایگاه باز هم تذکر لازم داریم به همین دلیل قرآن «تواصوا بالحق» می گوید همانا خاک غفلت مانع می شود تفکر جوانه بزند و گل و میوه بدهد، آن گاه که خاک غفلت تفکر ابدی و خدایی انسان را پوشاند آدمی حتی در مقابل امام زمان خود می ایستد./977/پ202/ب

ارسال نظرات