۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۸۹۲۶۱

امامعلی رحمان 7 سال دیگر رئیس جمهور شد

خبرگزاری رسا ـ امامعلی رحمان که طی ۲۱ سال گذشته قدرت را در تاجیکستان در اختیار دارد با این پیروزی به مدت 7 سال دیگر تا سال ۲۰۲۰ میلادی رئیس جمهوری این کشور باقی خواهد ماند.
امامعلي رحمان رئيس جمهور تاجيکستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی گفت: یک روز پس از انتخابات تاجیکستان و پیروزی دوباره امامعلی رحمان به عنوان رئیس جمهوری این کشور، سازمان امنیت و همکاری اروپا از غیر دموکراتیک بودن این انتخابات خبر داد.


امامعلی رحمان که طی 21 سال گذشته قدرت را در تاجیکستان در اختیار دارد با این پیروزی به مدت 7 سال دیگر تا سال 2020 میلادی رئیس جمهوری این کشور باقی خواهد ماند.


در این انتخابات اگرچه پنج کاندیدای دیگر نیز حضور داشتند اما هیچ کاندیدایی از احزاب اپوزیسیون موفق نشد در مرحله آخر رقابت انتخاباتی حضور یابد.


به گفته بی بی سی؛ ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا می گویند، این انتخابات در نبود گزینه های واقعی و کثرت گرایی برگزار شده است.


آنها می گویند، برخلاف دیگر کاندیداها، آقای رحمان با در اختیار داشتن رسانه های دولتی موفق شده تا بیشترین و مثبت ترین تبلیغات را در فعالیت های انتخاباتی خود به کار گیرد.


قابل ذکر است این انتخابات زیر نظر بیش از 500 ناظر خارجی و هزاران ناظر محلی برگزار شده است که تاکنون این ناظران در مورد نحوه برگزاری انتخابات، هیچ تخلفی را گزارش نکرده اند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات