۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۸۹۰۱۳
نایب رییس مجلس:

ضرورت قطع وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی/ مجلس از دستگاه دیپلماسی حمایت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس گفت: با حمایت از دستگاه دیپلماسی مقتدر و کارآمد کشور، از دولت درخواست داریم با ارائه نقشه راه درست در این سال‌های پایان برنامه پنجم توسعه و فراهم آوردن بستر همکاری منطقی و علمی، مجلس و دولت راه را برای ارائه بودجه سال 93 در راستای کاهش و قطع وابستگی هزینه‌های جاری کشور با منابع حاصل از درآمدهای نفتی و حامل‌های انرژی هموار کنند.
حجت الاسلام ابوترابي فرد

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 14 آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: ملت عزیز و بزرگوار با الهام از معلم نستوه صبر و پایداری حضرت زینب کبری (س) این ترکیب توارثی حضرت فاطمه(س) آموزگار تداوم عاشورا برای نسل‌ها و ملت‌ها گردید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دیروز در 13 آبان سال 92 مردم با گام‌های استوار و شعارهای برآمده از شعور، تداوم تفکر آرمان‌ها و شعارهای کربلا را فریاد نمودند و بار دیگر به یزیدیان جهان هشدار دادند که توپ و تانک و جنگ و تحریم و تهدید نمی‌تواند ملت متکی بر خدای سبحان و اقتدا نموده بر عاشورا را که در پرتو رهنمودهای راهگشا و عزتبخش امام و مقتدا و رهبر عالیقدر خویش گام برمی‌دارد از حرکت در صراط مستقیم برای تحقق آرمان‌های الهی خویش باز دارد.

وی ادامه داد: دیروز مردم بزرگوار ایران با حضور متراکم و هوشمند خویش نشان دادند که راه کلیدی برون‌رفت از تنگناهای اقتصادی در خودباوری و افزایش قدرت درونی نظام جستجو می‌کنند و با ایستادگی در مسیر و راه امام بزرگوار می‌توانند ایران اسلامی را در آینده نه چندان دور به یک قدرت فاخر و برتر اقتصادی منطقه تبدیل نمایند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: تردیدی نیست بخش قابل توجه از مشکلات اقتصادی کشور به ویژه در حوزه‌های معیشتی مردم ریشه در فقدان مدیریت صحیح منابع و رشد غیرمنطقی هزینه‌های جاری کشور، کاهش بهره‌وری و اقتصاد رانتی وابسته به نفت دارد.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: مذاکرات هوشمندانه فرزندان انقلاب و دستگاه دیپلماسی مقتدر کشور با 1+5 در صورت تحقق رهنمودهای راهگشای رهبر معظم انقلاب در ساخت و استحکام اقتصاد درون‌زا می‌تواند بر شتاب این حرکت منطقی و علمی بیافزاید.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم ادامه داد: باید با نگاه علمی و کارشناسی به استراتژی و راهبردهای اقتصادی برای ساخت درونی قدرت با هماهنگی و همکاری کامل دولت و مجلس برای تحقق این مهم گام برداشت.

وی تصریح کرد: کدام اقتصاددان و سیاستمدار هوشمندی است که تردید داشته باشد که ریشه اساسی رشد هزینه‌های جاری کشور را تورم و بزرگ شدن غیرمنطقی دستگاه‌های اجرایی و حجم دولت و چالش‌های فراروی تولید کالا و خدمات و بدهی‌های انباشته شده و رو به رشد بخش خصوصی و دولت به بار نیاورده است. رشد نقدینگی و افزایش دارایی‌های خارجی بانک مرکزی همه و همه ریشه در دولت رانتی و ثروت هنگفت به‌دست آمده از فروش نفت و حامل‌های انرژی و عدم مدیریت صحیح این منابع گرانبها دارد.

نایب‌رئیس مجلس افزود: امروز در ادبیات اقتصادی معاصر این سخن به طور جدی مطرح است که طلای سیاه، این گوهر گرانبها و پرارزش نفت و گاز خالق مصیبت است یا محبت؟

وی گفت: علی‌القاعده باید درآمدهای عظیم ناشی از فروش منابع نفتی و حامل‌های انرژی موجب ایجاد ثروت، بهبود فرآیندهای اقتصادی، رشد نرخ اقتصاد و اشتغال، افزایش درآمد سرانه و ارتقای سطح زندگی و رفاه مردم می‌گردید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عملکرد ضعیف اقتصادی کشورهای دارای منابع غنی موجب گردیده است که فرضیه مصیبت منابع امروز به طور جد مطرح باشد، لذا از این منظر و دریچه مهم و کلیدی تهدیدهای اقتصادی غرب راه را برای خلق یک فرصت طلایی برای تبدیل ریل حرکت اقتصادی کشور فراهم آورده است.

ابوترابی‌فرد یادآور شد: امروز به‌عنوان صدای بلند نمایندگان مجلس عرض می‌کنم رابطه با آمریکا و کاهش چالش‌های اقتصادی فرارو با دنیای غرب به اصلاح فرآیند اقتصاد کشور نمی‌انجامد.

وی افزود: این قطع رابطه هزینه‌های کشور با درآمدهای نفتی است که موجب تحول در اقتصاد کشور و دستیابی به اقتصاد پویا و کارآمد است.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس بیان کرد: با حمایت از دستگاه دیپلماسی مقتدر و کارآمد کشور، از دولت درخواست داریم با ارائه نقشه راه درست در این سال‌های پایان برنامه پنجم توسعه و فراهم آوردن بستر همکاری منطقی و علمی، مجلس و دولت راه را برای ارائه بودجه سال 93 در راستای کاهش و قطع وابستگی هزینه‌های جاری کشور با منابع حاصل از درآمدهای نفتی و حامل‌های انرژی هموار نماید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم تصریح کرد: نمایندگان مجلس در خانه ملت آماده‌اند در این راه مهم، مقدس و کلیدی دست دولت را بفشارند و در مسیر پرشتاب کشور برای رسیدن به اقتصاد پویا گام بردارند./924/د102/ج

ارسال نظرات