۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۸۸۶۵۱
امام جمعه موقت اصفهان:

مذاکره با آمریکا کار نابه جایی بود که موجب بصیرت افزایی شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت شهر اصفهان با اشاره به نابه جا بودن مذاکره با آمریکا گفت: پس از آنچه در سفر رییس جمهور به نیویورک رخ داد و نتیجه مذاکره با آمریکا دیگر بهانه ای برای افراد ساده لوحی که دوستی با آمریکا را حلال مشکلات می پندارند وجود ندارد.
امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان و امام جمعه موقت اصفهان، امروز در خطبه های نماز جمعه اصفهان در مسجد امام این شهر گفت: سیزدهم آبان مصادف با سه واقعه مهم تبعید امام خمینی در سال 43 به ترکیه، کشتار دانش آموزان معترض توسط رژیم طاغوت در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال 58 می باشد.


وی در ادامه افزود: این سه واقعه با این که با یکدیگر فاصله زمانی دارند اما بسیار با هم مرتبط هستند و تقارن 13 آبان امسال با آغاز محرم بسیار تناسب خاصی با وقایعی که در این تاریخ رخ داده دارد زیرا همه در راستای مبارزه با ظلم و استکبار صورت گرفته است و محرم و ماجرای کربلا نماد بیداری و مبارزه با استکبار است.


آیت الله مهدوی ضمن تأکید بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا گفت: پس از افشا شدن جاسوسی آمریکا از متحدانش بی اعتمادی جهانی نسبت به آمریکا رقم خورد که این مسأله درس عبرتی برای دوستان آمریکا و سند افتخاری است برای ما که همواره بر غیر قابل اعتماد بودن و سلطه طلب بودن آمریکا تأکید داشته ایم.


نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، بی اعتمادی دوستان آمریکا نسبت به آن را از الطاف الهی برشمرد و اظهار داشت: کشوری که حتی دوستانش نمی توانند به او اعتماد کنند نباید انتظار داشته باشد در مسائل کشور ما اجازه دخالت پیدا کند و مورد اعتماد مردم بصیر ایران قرار گیرد.


امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: کار اشتباهی که در سفر رییس جمهور به نیویورک صورت گرفت مورد نظر رهبر معظم انقلاب نبود و مردم بصیر و اهل فهم کشور نیز نسبت به آن معترض بودند و مذاکره وزیر امور خارجه با همتای آمریکایی خود و تماس تلفنی رییس جمهور با اوباما کاری بسیار غلط و نابه جا بود که نباید صورت می گرفت.


وی با اشاره پیامدهای منفی مذاکره رییس جمهور و وزیر امور خارجه با آمریکا گفت: این مسأله برای افراد ساده لوح و بی بصیرتی که گمان می کردند در صورتی که با ایالات متحده وارد مذاکره شویم این کشور دست از تحریم های ناجوان مردانه علیه کشور ما برداشته و از اعمال شیطانی خود علیه کشور و مردم ما دست برداشته و بابت اعمال گذشته خود عذر خواهی می کند باید درس عبرت باشد و آنها را از این خیال پوچ خارج کند.


آیت الله مهدوی در ادامه تصریح کرد: پس از مذاکره نا به جای رییس جمهور و وزیر امور خارجه با مسؤولین آمریکایی و نتیجه منفی آن دیگر برای افراد بی بصیرت و ساده لوح که دوستی با آمریکا را موجب ترقی و پیشرفت کشور می دانستند بهانه ای باقی نمانده و قطعا این افراد در راهپیمایی یوم الله 13 آبان در کنار مردم بصیر و انقلابی قرار خواهند گرفت.


امام جمعه موقت اصفهان در خطبه های عبادی خود با اشاره به عزت طلبی ائمه معصومین و بزرگان دین ابراز داشت: عواملی همچون اعراض از دنیا طلبی و مواهب دنیا، قناعت، غیرت، صبر و شکیبایی از عوامل عزت اسنان در برابر دشمنان است، امام حسین (ع) با صبر خود در برابر دشمنان عزت خود را حفظ کردند به گونه ای که حتی ملائکه الهی از آن در حیرت ماندند.


نماینده مردم اصفهان با تأکید بر این که انسان باید در برابر دوستان و نزدیکان خود نیز عزتش را محفوظ بدارد اظهار داشت: عواملی مانند انصاف با مردم، داشتن عفو نسبت به خطاهای دوستان، حسن خلق، حفظ زبان، فرو بردن خشم، صله رحم و ارتباط داشت با اقوام حتی آنهایی که با انسان قطع ارتباط کردند، پرهیز ازمحرمات و مقدم داشتن نیازهای روحی بر نیازهای جسمی از مهمترین عوامل عزت انسان در میان دوستان است./939/پ202/ع

ارسال نظرات