۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۸۸۵۹۸
رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم خبر داد؛

شرکت 400 هنرمند در جشنواره فیلم اشراق

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت : 400 هنرمند از سراسر کشور در جشنواره فیلم اشراق شرکت کردند.
اختتاميه جشنواره فيلم حوزه - اشراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی کمساری، پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره فیلم اشراق که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات قم برگزار شد به بیان ارائه گزارشی از فعالیت‌های معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پرداخت و اظهار داشت: ما از معدود مراکزی در ایران هستیم که در همه رده‌های سنی مجله تخصصی گوناگون و به صورت منظم منتشر می‌کنیم.

وی نشریات ‌پوپک، سنجاقک و پیام زن را از جمله نشریاتی که به صورت منظم در دفتر تبلیغات اسلامی منتشر می‌شود ذکر کرد و گفت: نویسندگان، شاعران و فعالان این نشریات از طلاب و فضلای حوزه هستند که با قلم خود فرهنگی دینی را ترویج می‌کنند.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی به دیگر فعالیت‌های معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی قم اشاره و خاطرنشان کرد: نهادسازی در کنار آموزش، تولید و ترویج از دیگر فعالیت‌هایی است که دفتر تبلیغات اسلامی نسبت به انجام آن اهتمام دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به فعالیت 6 انجمن فرهنگی اشاره کرد و ابراز داشت: این انجمن‌های فرهنگی با بیش از هزار عضو در معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام کمساری با اشاره به شمار شرکت‌کنندگان در جشنواره فیلم اشراق بیان داشت: در این جشنواره 400 هنرمند حوزوی و غیرحوزوی شرکت کردند که 150 نفر ایشان از برادران حوزوی هنرمند، 9 نفر ایشان از خواهران حوزوی و 254 نفر از هنرمندان غیرحوزوی بودند.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم با اشاره به موضوع جشنواره فیلم اشراق تصریح کرد: ‌این جشنواره با موضوع روحانیت و دین به صورت تخصصی برگزار شد که با استقبال گسترده کشوری روبه رو شد و این میزان استقبال از چنین جشنواره تخصصی قابل ستایش است

وی با اشاره به روند اجرای دومین جشنواره فیلم اشراق خاطرنشان کرد: فیلم‌های ارائه شده به این جشنواره به مدت دو روز در سینما وتوس قم در نوبت صبح و عصر به نمایش در آمد و در حاشیه آن دو نشست تخصصی و دیدار با علما صورت گرفت تا نقشه راهی را برای هنرمندان ترسیم شود./919/د102/ن

ارسال نظرات